Onze E1 is bezig aan een indrukwekkende reeks. Nadat de 1ste helft zaal veel wedstrijden net verloren gingen, is de ploeg in nu de winning mood! En dat is niet ongemerkt gebleven.

Deze week was er bij deze ploeg een speler van de week, zoals ook bij het eerste. Selectiespeler en clubicoon Angelo vd Hout kwam speciaal op uitnodiging deze mooie ploeg bekijken en met resultaat. De warming-up was meer dan voldoende vandaag. Alle spelers speelden ook twee helften bij de korfbalvrienden van de E2 en wat zij daar lieten zien deed het beste vermoeden. Helaas was Daan vandaag afwezig, hij genoot van de weekendje weg, net als Mano.

Vandaag was Excelsior de tegenstander. De ploeg waar in de zaal de eerste punten tegen werden gepakt, met maar 1 doelpunt verschil. We Een goede ploeg dus, zeker gezien hun resultaten de afgelopen weken. Beide ploegen waren de eerste 10 minuten flink aan elkaar gewaagd: beiden verdedigden strak en helaas miste Avanti vele kansen. Met maar 2-1 in de eerste 10 minuten zat de spanning er flink in.

Met stralende gezichten kwamen de kanjers van het veld en mocht een teamfoto niet ontbreken!

Avanti is een ploeg die de hele wedstrijd inzet laat zien en er steeds voor gaat. Ook tegen nu. En met resultaat, want na 30 minuten stond het 14-7. Deze ploeg heeft de afgelopen maanden veel geleerd: strakker passen, doorlopen, uit beweging schieten, diagonaaltjes en uitwijkballen. Complimenten voor de trainers!

De laatste 10 minuten was de energie een beetje weg. Niet zo gek na 60 minuten inzet en met een mooie eindstand van  17-12 op het bord. De rode lantaarn is overgegeven.

Volgende week de laatste wedstrijd tegen Korbis. Zou het lukken om 4 wedstrijden op rij te winnen en in de bovenkant van de stand te eindigen? Dat zou meer dan verdiend zijn gezien de inzet.