Popeye! Popeye is een tekenfilmheld van 100 jaar geleden. Een zeeman, verliefd op Olijfje, maar daar was zijn rivaal Brutus ook gek op. Brutus was twee meter groot en ook twee meter breed, en Popeye en Brutus hadden altijd mot over Olijfje. In het begin van de dag won Brutus altijd alles van Popeye; of het nu handje drukken was, vechten of in een touw klimmen: Brutus won. Tot het moment waarop Popeye een blik spinazie te pakken kreeg en hop, naar binnen goot. Zonder te koken en zonder eitje! Maar daar groeide zijn spieren van en daarna werd Brutus in alles verslagen. En Olijfje glimmen van trots natuurlijk!

Team Avanti D3 heet eigenlijk geen Popeye, maar vandaag had je ze zo wel kunnen noemen. Het Team doet het heel goed in de competitie, en kon vandaag met winst op Phoenix al gedeeld kampioen worden. Maar ja, Phoenix is net Brutus en de wedstrijd bij Phoenix had Avanti net verloren. Zou het vandaag anders gaan? De toeschouwers hielden de adem in.  Wessel niet. Die liet zijn spierballen al na 1 minuut spelen zien en gooide de bal er vakkundig in:

Zo, meteen 1-0 voor Avanti. Iedereen blij! Maar op deze mooie dag ging het daarna minder soepel. Brutus, ehh, Phoenix, kwam op 1-1 en daarna zelfs op 1-2. Oei. Wessel deed nog wel wat terug (2-2 eigenlijk dus), maar de scheidsrechter vond de bal verdedigd. Op de foto kun je zien dat een VAR bij korfbal soms ook handig kan zijn! Maar goed. Die was er dus niet. Phoenix wel, en die scoorde gewoon 1-3 en 1-4. De Olijfjes Iris en Joy zochten al coachend naar de spinazie, maar vonden nog maar een half en oud blikje onder in een tas. Nou, iedereen eerst maar een klein hapje dan, de rest kwam wel in de rust. Iris bede meteen de bezorgdienst van Albert Heijn. Maar dat kleine beetje hielp al! Nog voor rust maakte onze helden van D3 met de spinaziehapjes op eerst de 2-4 door Danique:

en daarna ook nog de 3-4 door Marise:

Wat een beetje oude spinazie al niet kan doen! In de rust werden door de Olijfjes Joy en Iris de net aangeleverde verse blikjes spinazie geopend en kregen alle spelers een heel blik naar binnen geduwd. Kijk, dat hielp! De tweede helft was helemaal voor het D3. Via vlotte aanvallen en strak verdedigen werd Phoenix duidelijk gemaakt wie hier vandaag de baas was. Avanti D3 dus! De 4-4 van Sofie was al reden voor het publiek om hard te juichen:

maar daar bleef het niet bij. Avanti was nu los en maakte na de voorsprong met 5-4 van weer Sofie:

ook de 6-4. Die was weer van Danique:

Zo, geen twijfel meer mogelijk wie hier de kampioen werd! Er piepte nog iemand in het publiek zachtjes dat een echte kampioen nog wel één korfje kon maken, en dat deed Danique dan ook prompt. ‘’U vraagt, wij draaien,’’ dacht Danique:

Uitslag dus 8-4 voor onze helden. Klasse gespeeld allemaal, en gefeliciteerd met het kampioenschap! Een Teamfoto werd spontaan georganiseerd en de ouders schoten het rolletje in hun telefoon vol.

Na de spinazie kreeg iedereen daarna een stukje vlaai en een kampioensmedaille. Kijk, en daar was Popeye nu weer stik jaloers op: dat kreeg hij na zijn spinazie nou nooit!