Avanti 1 – Fortuna/Delta Logistiek 1

Zonder Sijmen van den Bergh (werk) en de geblesseerde Arie Vingerling speelde Avanti een zeer leerzame oefenwedstrijd tegen Fortuna/Delta Logistiek uit Delft. De ploeg van Erwin van der Putten en Auke van Gemert kon al goed ervaren met welke verdedigende en rebound druk zij te maken gaan krijgen straks in de Korfballeague. Fortuna verdedigde scherp op de ballijnen en heeft verder een aantal zeer goede rebounders in de ploeg. Een goede testcase voor Avanti voor de start van de competitie.

David tegen Marcel Segaar

Ondanks het feit dat het “maar” een oefenwedstrijd was, was er veel publiek op deze derby afgekomen. Ook het weerzien met Thomas Reijgersberg was bijzonder. Mooi ook om te zien het wederzijds respect tussen beide verenigingen. Dat gaan twee hele mooie en bijzondere wedstrijden worden in de zaal zowel in het veld als daarbuiten.

Enorme sprongkracht Jordi

Er was deze zaterdag al een aantal zeer mooie duels te zien tussen bijvoorbeeld Jordi van Zuidam en Daan Preuninger en ook Stefan Hogervorst tegenover Thomas Reijgersberg. En het publiek kreeg ook meerdere fraaie doelpunten voorgeschoteld.

De neven tegen elkaar

Tot aan de rust ging het scoreverloop aardig gelijk op, waarbij Fortuna de eerste twee doelpunten marge pakte op 4-6 met doelpunten van Daan Preuninger en Eva van der Zon. Maar Avanti egaliseerde via Stefan Hogervorst en Jordi van Zuidam, waarna David Post de 7-6 op het scorebord bracht. Na de 7-7 scoorde Manon Ballings een fraaie bal achter de korf en liet Avanti helaas daarna een strafworp onbenut. Het zou de laatste voorsprong van de wedstrijd zijn, want Fortuna kantelde nog voor de rust de wedstrijd (8-9).

Doorbraak Manon

En trok de lijn na de rust door naar 8-12. Deze marge kreeg Avanti niet meer gedicht. Het kwam vijf minuten voor tijd nog wel even op 16-18 via Nikki Klijn en Koen Ruigrok, maar de Delftse ploeg stelde snel orde op zaken via Michelle van Geffen en Joren van Nieuwenhuijzen. Het slotakkoord was voor Nikki Klijn. Eindstand 17-20.

Topscorer Stefan bij een fraaie doorbraak

Doelpunten: Stefan Hogervorst (5), Nikki Klijn (3), David Post (2), Koen Ruigrok (2), Jordi van Zuidam (2), Manon Ballings, Rick van den Blink en Nikki van Trigt.

Avanti 2 – Fortuna/Delta Logistiek 2

Een knappe prestatie van Avanti 2 in haar oefenwedstrijd tegen Fortuna/Delta Logistiek 2. De ploeg van de nieuwe coach Kimberly de Gier ging met een 7-4 voorsprong de rust in tegen het veel sterker geachte Fortuna 2. Goed rebound werk van Ruben Louwerse (overgekomen van Weidevogels) en zuiver schietende dames lagen aan de basis van deze voorsprong.

Ruben tegen Fortunatalent Joren van Nieuwenhuizen

Echter vlak na rust kwam de ploeg uit Delft sterk uit de kleedkamers en kwam gelijk bij 7-7 en pakte door naar 7-10. Bij Fortuna was Kaj Esser belangrijk met doelpunten op 7-8 en 7-9, maar ook direct ongelukkig met een vervelende blessure (beterschap namens Avanti en hopelijk zien we je weer snel terug in het veld).

Pech voor Kaj Esser die zich flink blesseerde

Avanti kon in de tweede helft minder leunen op de sterke rebound en leek haar kruit verschoten te hebben in de eerste helft. Halverwege de tweede helft had Avanti nog een kleine opleving naar 10-12 via twee doelpunten van Niels Diepens, maar Fortuna stelde snel orde op zaken. Eindstand 13-17.

Brend tegen Bastiën van der Linden

Doelpunten: Lisanne Bosma (3), Larissa Ratoube (3), Niels Diepens (2), Sabrina Breve, Brend Dingenouts, Joey de Jong, Ruben Louwerse en Kirsten Tuinder

Foto’s 1

Foto’s 2