Afgelopen week werd er door meerdere Avantianen volop gekorfbald in Dordrecht. Zo stond voor de RTC-selecties van U17 en U19 zoals elk jaar het herfsttoernooi bij Oranje Wit op het programma. De selecties van U15 deden mee aan de pre-challenge bij o.a. Deetos.

Vertegenwoordigers van Avanti | Post Makelaardij

Namens Avanti | Post Makelaardij zitten dit jaar Yona (S2), Floor, Merel, Renske, Luke en Tim (allen A1) bij de RTC West U19 selectie van coaches Eric Snapaan & Niels van der Steuijt. Mark (A1) doet mee met de selectie RTC West U17 onder leiding van Peter Boes en David (B2) vertegenwoordigt ons in RTC West Den Haag U15. Bij U15 gaat iedereen mee naar de pre-challenge. Bij U17 en U19 is dat anders, slechts een select groepje spelers van RTC West mag meedoen aan het RTC herfsttoernooi.

U17 en U19

Dinsdag 22 oktober speelden Floor, Merel, Tim en Yona mee met RTC West U19 en Mark speelde bij U17. Tijdens dit toernooi speelden – met name de voorgeselecteerde – talenten onder toeziend oog van bondscoaches Leon Simons (U19) en Barry Schep (U17) vijf wedstrijden tegen de overige regio’s. Zo ook oud-Avantiaan Annick Post (West U19). Voor RTC West was het een toernooi met mooie resultaten. In de poule U17 eindigden Noord-West én West samen met 7 punten op de eerste plaats. Noord-West werd uiteindelijk eerste door een beter doelsaldo, West U17 werd 2e. Ook West U19 werd tweede, Noord U19 ging er in deze poule met de taart vandoor.

U15

Woensdag 23 oktober speelde David mee met RTC West Den Haag U15. Ook dit team, waarin ook oud-Avantiaan Demi Brand speelt, had succes! In poule A werd RTC Den Haag de winnaar van de poulefase. RTC Dordrecht werd tweede in deze poule. In poule B werd RTC Rijnland de winnaar van de poule en werd RTC Alblasserwaard tweede. Na de kruisfinale te hebben verloren door een Golden Goal van tegenstander RTC Alblasserwaard (10-9), won Den Haag U15 de wedstrijd om de 3e en 4e plek van RTC Dordrecht wederom middels een Golden Goal met 7-6. Resultaat een mooie 3e plek en een plek in de “sterke poule” tijdens de Korfbal Talenten Challenge in Rotterdam.

Korfbal Challenge in december

Eind dit jaar, tijdens de Korfbal Challenge in Rotterdam, zullen vast weer een aantal Avantianen meedoen met de diverse RTC Toernooien.
Het programma is als volgt:
27 & 28 december – Talenten Challenge U19
28 december – Talenten Challenge U15
29 & 30 december – Talenten Challenge U17

Toegang tot de Talenten Challenge is gratis. Kom vooral kijken!