Dinsdagavond 21 april is het kabinet met nieuwe maatregelen gekomen met betrekking tot de coronacrisis. Veel maatregelen blijven gehandhaafd, maar voor wat het sporten betreft is er een versoepeling gekomen:

Sport*

• Kinderen en jongeren krijgen vanaf 29 april meer ruimte voor georganiseerde buitensport en -spel (geen officiële wedstrijden).
  • Kinderen tot en met 12 jaar kunnen onder begeleiding samen buiten sporten.
  • Jongeren van 13 tot en met 18 jaar mogen onder begeleiding buiten sporten met elkaar, maar dan met 1,5 meter afstand ertussen.
  • Gemeenten maken hierover afspraken met sportverenigingen en buurtsportcoaches; er kunnen daardoor verschillen tussen gemeenten ontstaan.

*bron: rijksoverheid.nl, Maatregelen corona verlengd, Nieuwsbericht, 21-04-2020, 19:15

De gemeente is verantwoordelijk voor de organisatie van deze versoepelingen. Bestuur en TC gaan zsm in overleg met de gemeente om daarna een plan op te stellen voor het opstarten van de trainingen.

Totdat het plan helemaal rond is en hierover alle betrokkenen (trainers, spelers en ouders) geïnformeerd zijn is het Avanti-terrein nog steeds gesloten voor (korfbal)activiteiten.

We snappen dat iedereen staat te popelen om de teamgenoten weer te zien en een balletje te schieten, maar we verzoeken jullie vriendelijk om nog even geduld te hebben!

Het bestuur van Avanti/Post Makelaardij

Voor meer informatie over de versoepeling met betrekking specifiek tot korfbal zie de site van het KNKV: https://www.knkv.nl/nieuws/jeugd-mag-vanaf-29-april-weer-trainen-0