Zaterdag 30 juni (vanaf 10.00 uur) is de enige echte afsluiting van het korfbalseizoen bij Avanti. Dé grote schoonmaak van de kantine en de kleedkamers. Daarna mag iedereen even uitblazen van het afgelopen seizoen om straks weer vol energie aan het nieuwe seizoen te beginnen.

Het afgelopen seizoen zijn er weer veel sportieve prestaties neergezet. Leuke, mooie en veel spannende wedstrijden. Tijdens de kampioenenparade werd maar weer eens duidelijk hoeveel teams de toppositie wisten te bereiken!

Avanti is niet alleen een Topclub als het gaat om de prestaties, maar ook om de betrokkenheid van alle leden, ouders en vrienden van Avanti. De afsluitende barbecue zette de teller op 300 deelnemers, een fantastisch aantal.

Helaas kent een jaar naast vreugde ook vaak verdriet. Het plots wegvallen van Bram Post laat ook binnen de vereniging een leegte achter. We missen Bram.

Dit jaar had uiteraard een bijzonder tintje met de deelname aan de league van 1 en 2. Veel mensen hebben genoten van de wedstrijden in de Viergang. Dit was niet mogelijk geweest zonder een leger aan vrijwilligers. Complimenten en een hartelijk dank aan al deze mensen.

Met de prachtige uitzendingen van Avanti TV lichten we regelmatig een tipje van de sluier op hoe we het allemaal voor elkaar krijgen. Het blijkt dat we voor andere clubs hiermee een inspiratiebron zijn.

De sfeer, de kwaliteit, het plezier en alle energie bij Avanti dat maken we samen. Dat moeten we niet vergeten! En samen kunnen we ook nieuwe initiatieven ondernemen. Een mooi voorbeeld is het laatste initiatief van Bram; “Avanti Rookvrij”. Dit kreeg veel positieve reacties en navolging van andere verenigingen. Ook hiermee zetten we Avanti weer neer als Topclub.

Dit jaar zijn we ook gestart met extra aandacht voor normen en waarden op en langs het veld. Helaas is dat bij enkele wedstrijden met name langs het veld toch mis gegaan. Dit is iets wat we niet kunnen en willen accepteren. Ook volgend jaar gaan we hier de dialoog over aan.

Voor nu: Goede vakantie toegewenst en we zien elkaar volgend seizoen weer bij de wedstrijden en andere evenementen van onze topclub!

Namens het gehele bestuur
Johan Diepens

P.S. Ook volgend jaar hebben we elkaar weer nodig. Schroom niet en help mee!