Hierbij een laatste bericht voor het Hemelvaartstoernooi met de belangrijkste informatie, die afgelopen weken in het Blad heeft gestaan en wat nieuwe informatie.

Tijden
Het doel is om 9:00 uur aanwezig te zijn bij VEO, zodat iedereen zich op zijn gemak bij zijn team kan voegen en een plekje op het terrein kan vinden. De eerste wedstrijden starten om 9:30 uur. De laatste wedstrijden eindigen om 16:30 uur. De prijsuitreiking is om 16:45 uur. Voor de F-teams zijn de eerste wedstrijden ook om 9:30 uur, maar eindigt het toernooi om 14:45 uur. Voor de F-teams is de prijsuitreiking om 15:00 uur. De meeste teams spelen 5 wedstrijden van zo’n 20 minuten, verspreid over 20 ronden.

Speelschema
VEO zal voorafgaand aan het toernooi het speelschema toch NIET publiceren. De reden hiervoor is, dat de afgelopen jaren op het laatste moment teams zich afmelden. Hierdoor moet het schema worden aangepast, waardoor mogelijk poules veranderen, inclusief wedstrijden en speeltijden. Om te voorkomen dat er verschillende versies van het speelschema rondgaan, wordt het definitieve speelschema op de dag zelf pas bekend gemaakt.

Dit betekent natuurlijk, dat je vooraf nu ook niet weet wanneer je team de eerste wedstrijd speelt. Daarom verzoekt VEO ook, dat iedereen 9:00 uur aanwezig is.

De voorlopige poule-indeling is wel beschikbaar: https://rebrand.ly/avanti-hvt-poules
Onze teamindeling ook: https://rebrand.ly/avanti-hvt-teams

Scheidsrechters
Door het grote aantal te fluiten wedstrijden (49) ontkomen we er niet aan om ook de senioren en A-junioren te laten fluiten. Neem je fluit dus mee als je er een hebt. Ouders (of anderen met fluitervaring) blijven zeer welkom om ook een steentje bij te dragen deze dag, meld je dan even bij onze tent (of vooraf via toernooicie@avantikorfbal.nl). Alvast bedankt.

Vervoer
Het wordt een drukte van belang op sportpark Westvliet, waardoor de organisatie verzoekt om zoveel mogelijk met de fiets te komen. Wij hebben een route van minder dan 8 kilometer uitgestippeld vanaf Avanti, grotendeels over fietspaden. De route gaan we ook aangeven op de weg, zodat iedereen eenvoudig heen en weer de weg kan vinden. We hebben besloten om het vervoer verder niet teveel naar ons toe te trekken. Het is mooi als jullie gezamenlijk naar VEO rijden, waarbij jullie verzamelen bij Avanti. Maar beslis zelf in welk groepje je fietst, je hoeft je vooraf niet te melden. Wel is er iemand van ons aanwezig (tot 8:40 uur) voor vragen of opmerkingen.

De rit duurt bij normaal tempo minder dan 40 minuten. We worden verwacht om 9:00 uur. Dus als je om 8:15 uur afspreekt bij Avanti en niet veel later vertrekt, kom je op tijd.

Voor mensen die toch met de auto komen: Het sportpark is het best via Rijswijk bereikbaar. Toets op de routeplanner het adres: Jan Thijssenweg 2 2289 AA Rijswijk. Daarna rechtdoor de Westvlietweg volgen. Na groothandel Sligro ligt het sportpark aan je rechterhand. Adres VEO: Groene Zoom 4 2491 EH Den Haag.

We verwachten van de ouders dat zij goede afspraken maken met hun kinderen over het reizen en de dag zelf. Wij kunnen met zo’n grote groep onmogelijk volledige controle hebben. En dan even formeel: nemen daar ook geen verantwoordelijkheid voor.

Shirts en hesjes
Bij een tegenstander met dezelfde kleur shirts, gaan we voor de pragmatische aanpak: draai even je Avanti-shirt binnenstebuiten. We hebben een aantal hesjes, die geleend kunnen worden als een dame als heer moet spelen of andersom. Damesteams die tijdens de competitie hun eigen hesjes gebruiken, deze graag meenemen.

Daarnaast nemen wij geen ballen mee. Wij zorgen dat er weer een aantal vuilniszakken her en der beschikbaar zijn, voor het afval. Gebruik deze ook, zodat wij het veld uiteindelijk minstens zo schoon achterlaten, als we het ’s ochtends aantreffen. Neem zelf ook een vuilniszak mee om op te zitten en je spullen in droog te houden.

Verzoek aan ouders
We zijn dit jaar met een grote groep (meer dan 200 spelers), waarbij relatief veel jeugdteams. We vragen de ouders om hun kinderen ook te begeleiden, door ze op tijd bij het juiste veld te krijgen en even in te springen, als bijvoorbeeld een coach op dezelfde tijd zelf moet spelen. Als we allemaal even meedenken en meehelpen, dan wordt het een mooie dag voor iedereen.

Mocht je op de dag zelf nog iets belangrijks willen doorgeven dan kan je ons bereiken onder telefoonnummer 06-38908475 (Michel de Kok) of 06-26776018 (René Deijk). We nemen weer een partytent mee, met Avanti-vlag, waar je ons op de dag meestal wel kunt vinden.

toernooicie@avantikorfbal.nl