Afgelopen zaterdag vergaderde de kantinecommissie. Het thema was TROTS! Wat een club en een hulp van heeeel veel leden. Zo draaien in een League-seizoen is echt een mooie prestatie. En dat met alle leden die geregeld bijspringen als het even te druk is, maakt ons heel blij! Hieronder wat nieuwtjes van onze kant:

Nieuwe leden kantinecommissie

De kantinecommissie draait op volle toeren. Gelukkig met veel enthousiasme en nu ook met een aantal nieuwe leden. Stefan Hogervorst is na vele jaren als coördinator en opener gestopt. Dank je wel dat je vele jaren actief was in de kantine! Stefan van der Spek, Michel de Groot en Joey de Jong versterken de commissie.  Inmiddels werkt Esther Hopma met een aantal leden aan het alcoholbeleid en is Bernadette Bos met de gevonden voorwerpen aan de slag gegaan. Top dat jullie deze taken oppakken. De commissie zit vol energie!

Koken voor je team

De keuken en kantine begint inmiddels als een huiskamer te voelen. Altijd welkom, en veel lekkers uit de keuken. Dat is best puzzelen met inkoop, bezetting, planning en logistiek in de keuken. Wat daar niet bij past zijn verrassingen! Bijvoorbeeld doordat er een onverwachte keukenploeg aan de slag gaat met een maaltijd voor het eigen team. Dan lopen we elkaar echt in de weg.

Daarom de volgende regel: Koken voor je team is niet toegestaan als de keuken open is. Wil je toch een passend gerecht voor je team, overleg dan even met Jolanda of Vinsent. De kantinecommissie bekijkt dan of die activiteit te combineren is met het huidige programma en de activiteiten in de keuken.

Gratis kopje koffie en thee voor trainers

We krijgen geregeld vragen over gratis consumpties. Daarom hieronder de regels:

• Trainers mogen na afloop van de training een kopje koffie of thee pakken, overige consumpties wel graag afrekenen.
  • Bardienst kan tijdens de dienst een drankje pakken. We gaan er dan wel vanuit dat je minimaal 1,5 uur bardienst hebt.
  • Externe scheidsrechters krijgen vooraf een kopje koffie, in de rust een kopje thee of AA-drink en na afloop een drankje indien gewenst. Daarna betalen ook zij hun drank en eten.

Wil je alle gratis consumpties noteren op de lijst naast de kassa? Dan hebben we inzicht in de gratis consumpties en kunnen we deze verrekenen met de inkoop.

Eten na sluitingstijd

Stel je voor:  je speelt laat, en ook nog eens uit! Dan begrijpen we dat je bij thuiskomst iets lekkers wil eten. Daar werken we graag aan mee! Wel gelden er een paar eenvoudige regels:

• 22.00 uur sluit de keuken en is alles schoon
  • Wil jij daarna toch iets eten, vraag dan aan de afsluitende bardienst of dat kan.
  • Neem in één keer een bestelling op zodat je niet met je hele team in de keuken hoeft te staan.
  • Vergeet het afrekenen niet, ook niet als je voor een heel team de bestelling opneemt.
  • Na afloop laat je het net zo schoon achter als je het hebt aangetroffen. Ook de afwas, want tot vrijdagavond laten staan is geen optie.

Alleen onder bovenstaande regels kunnen we soepel omgaan met de openingstijden van de keuken. Wij rekenen op ieders medewerking!

Komende weken gaan we wat gezondere maaltijden uitproberen. De pastasalade met kip smaakte afgelopen zaterdag prima! Heb jij suggesties voor een gezonde hap, laat het ons gerust weten.

De kantinecommissie