Iedere week raken kinderen verslaafd aan roken. Het Koninklijk Nederlands Korfbal Verbond (KNKV), de Hartstichting, het KWF en het Longfonds wijzen verenigingen op de gevaren van het roken en meeroken. Samen hebben zij het doel om sportverenigingen rookvrij te maken. Roken en sporten passen immers niet bij elkaar, want roken én meeroken is schadelijk voor de gezondheid.

Een gezond voorbeeld zonder roken
Het is belangrijk om kinderen het gezonde voorbeeld te geven. Want zien roken doet wellicht gaan roken op latere leeftijd.

Bestuursbesluit: Avanti rookvrij
Op de laatste Jaarvergadering bespraken we een rookvrije vereniging. Het bestuur besloot dat Avanti zich aansluit bij de actie van het KNKV, de Hartstichting, het KWF en het Longfonds.

We zijn dan ook trots om het volgende te melden:

VANAF 31 MAART 2018 IS AVANTI EEN ROOKVRIJE VERENIGING!

Roken op terras niet meer toegestaan
Nu we een rookvrije vereniging worden, betekent dit dat er binnen de hekken van onze accommodatie niet meer gerookt mag worden. De asbakken op het terras en bij de ingang van het clubhuis verdwijnen en door middel van een duidelijke aankondiging op het hek maken we bezoekers attent op deze nieuwe maatregel. Ook op het terras mag dus niet meer gerookt worden.

Help je mee Avanti rookvrij te maken?

• Je geeft kinderen en jongeren het goede voorbeeld.
  • Je maakt roken minder normaal en aantrekkelijk.
  • Je werkt mee aan een gezonde en veilige sportomgeving.
  • Je zet je vereniging positief op de kaart.
  • Houd het terras en de ingang vrij van zwervende peuken.