Net zoals in de uitwedstrijd, die met 16-11 verloren werd, heeft Avanti | Flexcom ook thuis niet van Fiks kunnen winnen. Na een ruststand van 10-11 wint de ploeg van Rick Nell uiteindelijk met 20-23.

In prachtige omstandigheden heeft Avanti niet veel grip op het stevig spelende Fiks. Er worden veel vrije ballen en strafworpen weggegeven, waar Fiks gretig van profiteert. Er is veel commentaar op de leiding van scheidsrechter van Alphen, van beide kanten. Dit komt de wedstrijd zeker niet ten goede.

Stip voor Rick bij eerste doorloop, hij verzilvert deze zelf voor 1-1
Judith 4-4

Het gaat de eerste helft lang gelijk op. Tot Avanti na 20 minuten voor het eerst op voorsprong komt na treffers van Angelo en Manon. 9-7 is het dan en het sein voor Fiks om een tandje bij te zetten. Binnen 4 minuten is het ineens 9-11. Mart Hortensius (2x), Kevin Vreeken en Ilse Hazekamp draaien de rollen weer volledig om. Vlak voor rust gelukkig nog Rick die met zijn 4e treffer  de aansluiting weer maakt.

Hierrr

In de tweede helft komt Stefan, die op de bank begonnen is, in het veld.  Avanti start matig met een paar keer balverlies in de verdediging waardoor Fiks door Dominic van Welzen weer op twee voor kan komen. Angelo met zijn tweede en Rick met zijn 5e brengen de stand op 12-13. Een belangrijk moment dan bij een fraaie doorbraak van Stefan. De bal wordt door Kevin Vreeken uit zijn handen geslagen. Maar geen strafworp voor 13-13 maar wel één ( terecht ) aan de andere kant.  12-14 door Dominic van Welzen.

Stefan had stip moeten krijgen….

Avanti komt daarna nog twee keer goed weg. Jan Anholz en Melissa Heijne missen vrije kansen onder de korf. Jordi profiteert met een fraaie doorloop tegen Mart Hortensius voor 13-14.

Fraaie doorloop van Jordi voor 13-14

En vrij snel daarna de gelijkmaker van Tom na sterke steun van Judith en Manon.

Hoppa, 14-14 door Tom

Het wordt dan 15-15 na de 5e van Mart Hortensius en de 1e van Nikki van Trigt. Daarna is het over bij Avanti. Er lukt niet veel meer en Fiks komt weer op een voorsprong van drie. Via 15-18 en 17-20 kan Avanti nog door Jordi en Rick tot 19-20 terugkomen. In een tumultueuze slotfase, waarin Stefan nog een gele kaart krijgt, trekt Fiks na twee strafworpen met 20-23 aan het langste eind.

Marrien vandaag geassisteerd door Henk Jan, Niels was door ziekte afwezig

De beslissing in de competitie zal waarschijnlijk over 3 weken in Eindhoven vallen in de wedstrijd tussen  DSC en  TOP.

Doelpunten: Rick van den Blink(6),Judith Goedendorp(4),Jordi van Zuidam(3),Nikki van Trigt(2),Angelo van der Hout (2),Tom Snaphaan(1),Stefan Hogervorst(1),Manon Ballings(1)

Vorige week in Arnemuiden scoorde Stefan zijn 750e treffer voor Avanti. Zijn totaal is momenteel 753. Rick is met zijn 6 treffers tegen Fiks op 749 gekomen. Het wordt de laatste twee wedstrijden dus spannend wie het seizoen als clubtopscorer gaat afsluiten.

Uitslagen:
DSC – Sporting Delta 18 – 13