De eerste thuiswedstrijd van Avanti | Flexcom van het nieuwe seizoen is gelijk een topper tegen het Amsterdamse Rohda. Van beide ploegen wordt namelijk verwacht dat zij dit veldseizoen gaan meedraaien in de bovenste regionen. Een mooie affiche dus. En daarbij is het een heerlijke zonnige nazomerdag. We gaan er maar eens lekker voor zitten.

Net zoals bij Avanti veel nieuwe gezichten bij Rohda, de ploeg van coach Taco Poelstra. Bekendste naam is natuurlijk oud-international Sophie Hansen die na een jaartje (semi) rust nu bij Rohda neergestreken is.

Rohda won de eerste wedstrijd van de competitie nipt van SDO/ Blijwerkt (20-18) en Avanti kroop door het oog van de naald in Eindhoven tegen DSC door de late gelijkmaker van Linda (14-14).

Marrien en Niels brengen de volgende ploeg in het veld : Aanval Rick, Jordi , Nikki en Nikki. Verdediging : Angelo , Stefan , Manon en Judith.

Wat een strijd, Angelo hier tegen Enzo van Beugen

De eerste helft laat een mooie strijd tussen twee keihard werkende ploegen zien.  Stevig spel soms op het randje. Vooral Jordi heeft het zwaar met het fysieke spel van de Rohda heren en moet een paar keer incasseren. In de beginfase lukt het geen van de ploegen een voorsprong te nemen. Aan Avanti kant heeft het tweede aanvalsvak moeite om tot scoren te komen. Na 20 minuten staat er een 6-6 stand op het scorebord.

Zware middag voor Manon tegen Sophie Hansen

Rohda legt een stevige druk op het afstandschot van Avanti waardoor Jordi en Rick op de doorbraak geen spelen. Dat lukt, want beide spelers slagen er in een doorloop te verzilveren ( Rick al weer  zijn 4e treffer ). Als daarna Judith ook nog van afstand afdrukt staat er ineens een mooie 9-6 voorsprong op het bord. Deze voorsprong is helaas van korte duur. In twee minuten tijd is het al weer gelijk door Job Ammerlaan en twee keer Kenny Lauf. Na een stip van Stefan gaat Avanti , na een prima eerste helft, toch met een voorsprong aan de thee, 10-9.

Judith tegenover oude bekende Laura Dijkhuizen

De tweede helft laat een compleet ander beeld zien. Rohda komt duidelijk beter de kleedkamer uit. Fleur Blötevogel tekent na 3 minuten in de tweede helft voor de gelijkmaker.  Een paar minuten later een enorme fout bij het uitwerken naar de aanval. Na veel te lang aarzelen simpel balverlies van Avanti dat resulteert in een strafworp voor Rohda die gretig door Kenny Lauf benut wordt. Snel daarna tekent Kenny ook voor 10-12. Marrien en Niels nemen gelijk een time out. Tom komt voor Angelo in de ploeg.

Ook twee time outs mochten niet baten

Maar vanaf dat moment wil er niets meer lukken aan de kant van Avanti. Rohda krijgt daarentegen steeds meer vertrouwen. Ook een tweede time out kan het tij niet keren. Avanti hangt weerloos in de touwen en  pas 5 minuten voor het eind van de wedstrijd bij maar liefst een achterstand van 12-20 vallen de schoten ineens weer. Twee keer Nikki van Trigt en Rick brengen de eindstand op 15-20.

Nikki pas in de slotfase op scherp

Volgende week nieuwe kansen in Maartensdijk tegen Tweemaal Zes.

Foto’s

Scores Avanti : Rick van den Blink(5), Stefan Hogervorst(4), Nikki van Trigt(2), Jordi van Zuidam(2), Judith Goedendorp(1), Manon Ballings(1)

Scores Rohda : Kenny Lauf (5) , Job Ammerlaan en Fleur Blötevogel (4) , Sophie Hansen (3) , Jessica Jansen (2) , Laura Dijkhuizen en nr 6 (1)

Trots op de handtekeningen van Avanti 1