Een doelpuntrijke seizoensopening bracht Avanti | Post Makelaardij twee punten tegen het onmachtige Rohda. Als de Pijnackernaren wat zorgvuldiger in de afronding waren geweest had de score nog veel hoger kunnen uitvallen. Er werden maar liefst 144 doelpogingen gedaan waaruit 23% rendement werd behaald. De Amsterdammers gaan na het vertrek van vele spelers en speelsters een zwaar seizoen tegemoet en zijn niet te benijden. Na een 19-10 ruststand pakte Avanti | Post Makelaardij gelijk door na rust en liep uit naar 26-10. De wedstrijd was al lang gespeeld en het laatste fluitsignaal werd bij 34-16 gegeven.

Gezien de voorspellingen van de kenners heeft de Hoofdklasse A een ongekend sterk deelnemersveld met een groot aantal ploegen die al eens aan de Korfballeague en/of Ereklasse geroken hebben. De enige ploeg die op zeker ingeschat wordt om in de onderste regionen te gaan spelen is Rohda uit Amsterdam. Avanti | Post Makelaardij wist wat haar te doen stond, deze wedstrijd moest hoe dan ook gewonnen worden. Met aanvoerder Jordi van Zuidam gelukkig weer terug in de gelederen werd het zaalseizoen geopend in thuishal De Viergang.

Alhoewel Rohda de score opende waren het daarna de Pijnackernaren die het initiatief overnamen met vijf doelpunten op een rij naar de 5-1 via Linda van der Zijden, Tom Snaphaan, Jitte Janssen, Jordi van Zuidam en Judith Goedendorp. Er werd deze wedstrijd over alle schijven gescoord. De marge van vier werd voor de rust nog verder uitgebreid naar negen doelpunten verschil via tussenstanden 9-3 en van 14-8 naar 19-8 via tweemaal Nikki van Trigt, tweemaal Stefan Hogervorst en Merijn Sevenhuysen.

Na de rust een sterk Avanti dat Rohda een kwartier lang niet tot scoren liet komen. De stand werd van 19-10 uitgebreid naar 26-10 via Linda van der Zijden 2x, Nikki van Trigt 2x, Stefan Hogervorst, Merijn Sevenhuysen en Jitte Janssen. In de slotfase brachten coaches Marrien Ekelmans en Niels van der Steuijt nog een drietal wissels met A1 junior Floor Munnik, Ruben Louwerse en Angelo van der Hout.

De teller stopte uiteindelijk bij een 34-16 stand. Het was de wedstrijd van de damesdoelpunten geweest. Maar liefst 20 van de 34 doelpunten kwamen uit handen van de dames. Linda van der Zijden scoorde voor het eerst in het Avanti-tenue maar liefst zes doelpunten (vorig record was drie). En Floor Munnik (A1) maakte nu ook haar zaaldebuut in het eerste en bekroonde ook deze keer haar entree met doelpunten (twee). En Nikki van Trigt verbeterde haar record van meeste doelpunten in een officiële wedstrijd van zes naar zeven. En zij behaalde maar liefst een rendement van 50% op haar afstandsschoten. Had haar vriend Joost maar niet naar haar geluisterd toen hij vroeg of hij haar zou kiezen in de Avanti-toto als meest scorende speelster. Nikki adviseerde dat maar niet te doen……. Na de acht doelpunten vorige week in Barcelona voegde zij nu een zevenklapper aan haar totaal toe. En ook Jitte Janssen maakte indruk met vier voltreffers van afstand, een prima aanwinst voor het team zowel qua scorend vermogen als haar verbindende rol in het team. En in het rijtje damesdoelpunten mag natuurlijk Judith Goedendorp niet ontbreken. Op de weg terug en een sterke combinatie samen met Linda van der Zijden in een vak.

Doelpunten: Nikki van Trigt (7), Linda van der Zijden (6), Stefan Hogervorst (5), Jitte Janssen (4), Merijn Sevenhuysen (4), Jordi van Zuidam (3), Floor Munnik (2), Tom Snaphaan (2) en Judith Goedendorp.

Het is een mooie start van de competitie geweest maar niet meer dan dat. Vanaf komende week zal de tegenstand een paar niveaus hoger komen te liggen en gaat Avanti | Post Makelaardij ervaren hoever zij in haar ontwikkeling is. Aankomende zaterdag wacht al de eerste lastige opponent met AW/DTV uit Amsterdam die één van de kampioenskandidaten HKC(Ha) op een gelijkspel hield.

Link foto’s

Samen met teams van de week F1, F2 en F3 de overwinning vieren!

Andere uitslagen:
Nieuwerkerk – TOP(A) 19-24
Fiks – KCC 31-32
AW/DTV – HKC (Ha) 29-29

Programma zaterdag 23 november:
16:30 uur HKC – Rohda
17:20 uur TOP(A) – KCC