De ouders hadden het nog even stilgehouden, maar vandaag was de kampioenswedstrijd. Manon en Daan waren vandaag afwezig, daarom was er besloten dat bij eventuele winst de cup met de grote oren pas volgende week omhoog gehouden zou worden.

Vandaag kwam Dijkvogels op bezoek, een tegenstander die de eerste wedstrijd van het seizoen over de knie werd gelegd. Dat waren zij niet opnieuw van plan. Zij gingen ook voor hun laatste kans om kampioen te worden. De E1 startte opnieuw furieus, maar doelpunten bleven uit. En dan gebeurt wat zo vaak gebeurt in de sport: Dijkvogels scoorde uit de eerste kans de 1-0. Maar zoals gewend, raakte de E1 hiervan niet van de leg. Waar verleden week veel te onrustig werd gespeeld, werd er nu wel gerouleerd en zie je dat je daarmee de tegenstanders echt kan overbluffen. Mooie acties zorgden ervoor dat al snel een voorsprong werd gepakt. Bij 4-3 was het nog even spannend, maar daarna liep de E1 uit naar 12-5.

Dijkvogels speelde deze week erg fysiek, wat soms best even vervelend was. Maar door de enorme inzet waren wij gewoon de hele wedstrijd de betere ploeg. Nu nog oefenen om niet te ver van de korf te willen schieten en een doorloop mag je echt ook onderhands nemen. Maar een kniesoor die daar op let.

Vandaag waren er weer hele mooie aanvallen te zien, waarbij het afstandschot van Jesper van verre afstand zonder de korf te raken misschien wel het doelpunt van de week was. Of toch de hele mooie doorloop van Julia of toch het heel mooi uitgevoerde afstandschot van Joella of die van Lilli die de bal weer als vanouds er van heel ver inschoot. Ach, iedereen kan scoren in deze ploeg.

Dit kampioenschap is echt een teamprestatie, samen met Daan is er een mooi veldseizoen op de mat gelegd. De E1 heeft het kampioenschap gewoon binnen en mag dit volgende week zaterdag gaan vieren in Maasland tijdens de laatste wedstrijd. Daan en Manon zijn er dan weer bij en dan mag het feestje gevierd worden. De Kwibus zal dit keer niet worden ingezet, maar iedereen is van harte uitgenodigd om in Maasland te komen kijken en anders de erehaag te maken bij thuiskomst in het clubhuis! De ouders zijn trots op de trainers en spelers!