‘Wat waren ze goed, hè?!’ Twee trotse coaches aan het einde van de wedstijd. Misschien wel het understatement van de week. Want week na week laat de E1 groei zien. Eerlijk is eerlijk, ze zitten mogelijk te laag ingedeeld. Dat neemt niet weg dat de spelers het dan ook moeten laten zien. En dat deden ze alle 5 ook deze week.

Nadat ze verleden week ruim van ODO wonnen, was vandaag ook al snel duidelijk dat er een ruime overwinning te boeken was. Snel de bal laten rond gaan, schieten aan alle kanten van de korf, de diepte zoeken met elkaar en vooral vandaag mooi de lijnen uitzetten. En de hele tijd blijven gaan! Complimenten aan ONDO, zij bleven zich de hele wedstrijd vol inzetten. Onze kanjers lieten zien dat ze mooi korfbalspel laten zien dit seizoen.

Vandaag heeft weer iedereen gescoord. En niet allemaal dicht bij de korf. De eerste echte doorloopballen werden gescoord, van flinke afstandvan de korf en mooie ballen achter de korf door scherp weg te trekken. Dit maakt het ook gewoon moeilijk om te verdedigen. Top! Nu nog soms even wat beter kijken of er een afvang is en een doorloop niet bovenhands nemen. Dat zijn mooie punten om verder te oefenen.

Het was weer genieten langs de lijn van coaches en kinderen. Na 3 wedstrijden staat de E1 op de eerste plek met vooral ook een mooi doelsaldo. Volgende week een uitwedstrijd bij ONDO: we snappen dat dit voor veel Avantisupporters mogelijk wat te ver is, maar niet getreurd! Want over 2 weken zijn de kanjers weer op de Sportlaan te vinden! En zoals elke week ook deze week ontbreekt het scoreoverzicht. Winnen (en verliezen) doe je met zijn allen en dan maakt het niet uit wie er scoort. Zeker niet binnen dit team: iedereen weet makkelijk de korf te vinden!