Even voorstellen: Lieke, Mila, Jinte, Thijs, Jasper. Vijf spontane, enthousiaste jongens en meisjes, die samen de F2 vormen. En niet te vergeten de even zo spontane en enthousiaste coaches Sterre en Ronald. Vorige week zijn we het veldseizoen goed begonnen met een dikke overwinning op KCR: 2-14. En dat smaakte naar meer.

Dus zaterdag 14 september 2019 traden we in alle vroegte aan op sportpark de Groene Wijdte met als doel een nieuwe overwinning. In het vroege ochtendzonnetje werd onder leiding van Sterre de warming up afgewerkt. De sfeer was goed en we lieten ons niet niet afschrikken door het feit dat de meeste van Korbis een kop groter waren. Zonder de geplande scheids werd het startschot om even voor 9:00 gegeven door “invalscheids” Ronald.

Dat Avanti er zin in had, bleek al snel, want binnen 1 minuut was daar een mooie kans voor Mila, die helaas net mis ging. Nog geen minuut laten was daar onze (inmiddels ) topscoorder Lieke met haar 1e treffer: 1-0 Avanti…

De F2 had ‘snode” plannen, dat bleek wel, want binnen 2 minuten, was daar Thijs ,met de schitterende 2-0. Avanti was op dreef, gaven nog geel bal uit handen… en ” hop”. daar was Jinte alweer met de 3-0.

Eerste helft

Drie treffers in nog geen 5 minuten: dat belooft veel goeds!! Inmiddels leek Korbis ook wakker en bij de les, want daar werd de 3-1 gemaakt. Na de scheidsrechterwissel, was het weer de beurt aan Avanti, wederom Lieke die haar 2e treffer maakte. helaas kwam in dezelfde minuut Korbis terug met hun 2e treffer, wat de score bracht op 4-2.

Avanti bleef bij de les en raakte geen moment in paniek, want ineens was daar Mila, die de 5-2 voor haar rekening nam. Met nog 1 minuut op de klok, kon Lieke het niet laten om de ruststand op 6-2 te brengen. De coaches hadden weinig woorden nodig in de rust, dus ook die waren tevreden. Jinte mocht even uitrusten en plaatsmaken voor Jasper.

De start van het 2e kwart begon voortvarend, nu was het weer Mila die ook haar 2e doelpunt maakte en de score op 7-2 bracht. Daarna ging het wat gelijker op: Korbis kreeg kansen en scoorde een mooi doelpunt wat de stand bracht op 7-3.

Tweede helft

3e kwart: mocht Lieke het scorebord bedienen en kwam Jinte weer in het veld. Maar ook in het 3e kwart kwam Avanti niet scoren, wel waren er veel kansen. Het leek wel alsof er een deksel op de korf zat, want ze gingen er maar niet in. Gelukkig ook bij Korbis niet. Stand 3e kwart 7-3.

Tijdens de rust werd er nog wat geschaafd aan de tactiek door de coaches Sterre en Ronald, maar de sfeer was goed en Avanti was vastbesloten de voorsprong niet meer uit handen te geven.

4e kwart wissel Lieke voor Thijs. Avanti werd gretiger en ging op zoek naar nog een treffer, eerst een enorme kans van Mila, die maar rakelings naast ging, gevolgd door nog een kans…En jawel, daar was ze weer, Lieke, die de bal mooi kreeg aangespeeld van Mila, die de bal op haar beurt weer keurig kreeg aangespeeld van Jinte. Lieke bracht de stand op een solide 8-3 .

Korbis leek even geen antwoord te hebben op de dit snelle spel van Avanti, want daar was Mila weer die met een razendsnelle ” counter” en bracht de score op 9-3. Het slot van de wedstrijd was voor Korbis: zij brachten de eindstand op 9-4.

Weer een knappe overwinning F2 allemaal heel goed gespeeld en coaches: heel goed gecoacht. Volgende wedstrijd 21 september Avanti|Post Makelaardij – Nieuwerkerk F4.