Na de eenvoudige zege vorige week op Rohda moest onze hoofdmacht aantreden tegen de andere vereniging uit Amsterdam. AW/DTV is één van de vele kanshebbers op een play-off ticket en duidelijk van een hoger niveau dan Rohda. Avanti | Post Makelaardij kwam in de eerste helft dan ook moeilijk onder de verdedigende druk van de Amsterdammers vandaan. Dit werd ook zichtbaar door de vele plaatsfouten en ballen over de lijn gedurende de wedstrijd. Verdedigend waren de Pijnackernaren vaak te laat wat gecompenseerd werd met strafworpen tot gevolg. Direct na de rust (12-9) werd een strafworp gemist maar het was knap dat na zes minuten de stand weer gelijk getrokken was.

Driemaal is Avanti op één doelpunt voorsprong gekomen maar er werd verzuimd om de score uit te breiden. Aan het einde van de wedstrijd schieten de AW/DTV heren de winst voor de Amsterdammers binnen (van 20-20 naar 24-20), waarbij de laatste twee doelpunten voortkwamen uit het knijpen van Avanti om de rebound te pakken. Ruben Louwerse werd aanvallend een aantal maal ingebracht in de tweede helft en maakte daarbij ook een belangrijk doelpunt naar de 15-15.

Al met al heel erg zonde en zuur dat er geen punten meegenomen werden naar Pijnacker. Volgens de kenners had er meer ingezeten maar de kansen werden niet afgemaakt. Wel belangrijk om dit niveau van een wedstrijd spelen weer in de tas te hebben want dit is het niveau wat de ploeg vanaf nu wekelijks tegen gaat komen.

Aanstaande zaterdag in sporthal De Viergang een belangrijke pot tegen Nieuwerkerk. Net als Avanti | Post Makelaardij hebben zij een groot aantal jonge talenten in de ploeg. Dat wordt op zeker een hele mooie wedstrijd. Dit mag je niet missen!!

Doelpunten: Jordi van Zuidam (6), Merijn Sevenhuysen (3), Tom Snaphaan (3), Judith Goedendorp (2), Nikki van Trigt (2), Stefan Hogervorst, Jitte Janssen, Ruben Louwerse en Linda van der Zijden.

Met dank aan teammanager Edwin Kroeze voor het scoreverloop en de highlights.

Andere uitslagen:
Nieuwerkerk – Fiks 22-20
HKC(Ha) – Rohda 34-18
TOP(A) – KCC 20-28

Programma zaterdag 30 november:
16.40 uur Fiks – AW/DTV
18.30 uur Rohda – TOP(A)