Door een doelpunt van Linda van der Zijden in de laatste minuut wist Avanti | Flexcom toch nog een punt mee te nemen vanuit Eindhoven. Een knappe prestatie tegen DSC dat vorig veldseizoen nog op het hoogste niveau van Nederland te zien was. Bij beide verenigingen een aantal wijzigingen in de selectie. Zo ging DSC sterspeler Robbe de Wit naar DVO/Accountor in Bennekom en is schutster Maaike Roubos lager gaan spelen. Avanti | Flexcom zag David Post en Sophie Donkervoort stoppen en vertrok Sijmen van den Bergh naar Fortuna/Delta Logistiek.

Vorig weekend hadden de Pijnackernaren tijdens het trainingsweekend in Eindhoven ook al tegen DSC gespeeld en gingen beide wedstrijden verloren. Nu zeggen uitslagen van oefenwedstrijden niet altijd alles, maar Avanti | Flexcom stond na ruim vijf minuten al 3-0 achter.  Toch werd er in de eerste helft prima verdedigend gespeeld, maar ontbrak aanvallend de afronding. Vooral in de eerste aanvalscombinatie had Avanti moeite deze middag om de korf te vinden. Het eerste aanvalsvak zou uiteindelijk drie doelpunten maken waarvan twee uit een standaardsituatie. Met de rust keek Avanti tegen een 8-5 achterstand aan.

In de tweede helft werden de aanwijzingen uit de rust goed opgepakt en ging Stefan Hogervorst rebounden voor Rick van den Blink en dat pakte goed uit. De vier aanvallen die de tweede aanvalscombinatie voor de korf kwam resulteerden in het maximale resultaat (acht doelpunten). Avanti | Flexcom kwam terug na de 10-7 tot 10-10 en vervolgens was het patroon van scoren twee voor DSC gevolgd door twee voor Avanti. Met nog twee minuten te gaan was het 14-12. Knap om te zien hoe het team van Marrien Ekelmans en Niels van der Steuijt tot het einde bleef knokken. Na de 14-13 door Stefan Hogervorst (doorloop) werd Linda van der Zijden vrijgelaten in de laatste minuut en zij drukte goed af. Eindstand 14-14.

Doelpunten: Rick van den Blink (8), Judith Goedendorp (2), Stefan Hogervorst (2), Linda van der Zijden en Jordi van Zuidam.

Volgende week de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen tegen het Amsterdamse Rohda. Zij konden vele versterkingen verwelkomen deze zomer waaronder ex-international Sophie Hanssen. De Amsterdammers wonnen de eerste wedstrijd en komen daarmee met vertrouwen naar Pijnacker. Een mooi affiche voor deze eerste thuiswedstrijd van Avanti | Flexcom.

Andere uitslagen:
Rohda  – SDO/Blijwerk 20-18
Tweemaal Zes – Fiks 18-23
TOP (A) – Sporting Delta 15-8  verslag

Met dank aan team-manager Edwin Kroeze voor het doorgeven van de highlights en doelpuntenmakers van deze wedstrijd.