Of toch 14 – 15…?

Met Daan ergens hoog in de bergen met flinke vorst, toonde de andere helft van de technische staf van E1 zich solidair door bevroren en verkleumd aan te komen bij het clubhuis van Avanti. Zowel de meiden als de jongens waren gebrand om éindelijk de eerste punten te pakken in de zaal. Onderweg naar de wedstrijd, bespraken de meiden echter eerst tot in detail wat zij leren op school; een van hen leerde zelfs over voortplanting.

Dan de wedstrijd. E1 kwam 0-2 voor. Een effect dat vaste reporter Erik vooraf al had gekoppeld aan zijn afwezigheid: ‘Als ik er niet ben, winnen ze.’ Zie hier dus het Erik-effect. E1 liet verder in de wedstrijd al het moois zien wat korfbal te bieden heeft. Schitterende rake schoten van afstand, zelfs ring-korfloos! Moemakende molentjes! Doorloopdoelpunten om je vingers bij af te likken. En steekpassjes die een gat sloegen in de verdediging van de tegenstander. Dat laatste, verdedigen, dat was het enige dat E1 vandaag niet liet zien.

Een nogal gewaagde keuze van deze jonge kanjers. Maar goed, zolang je er 1 meer scoort dan je tegenstander, dan win je. En dat deed E1! Met 14-16 (of was het nou 14 – 15) behaalde de E1 de eerste zaaloverwinning!