You win some, you lose some. Verleden week het debuut van een aantal spelers in de Hoofdklasse D. De D1 is een nieuw samengestelde ploeg. Met een aantal spelers vanuit de vorige D1, spelers uit de D2, D3 en D5 en de vorige E1. Het is dan altijd spannend hoe het verloopt. In een poule die verleden jaar ook voor de zaal gold, met Fortuna, Ondo en Refleks. Tegen alle ploegen had de D1 het verleden jaar lastig. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Verleden week de eerste wedstrijd tegen ONDO. Helaas geen verslag, aangezien de verslaggever in Middelburg rondliep, waar wel ONDO speelt, maar een andere vereniging. Helaas verliep die eerste wedstrijd net niet goed, en werd verloren met 10-11. Het kwartje bleek net verkeerd om te vallen.

En vandaag Fortuna, een ploeg waar de afgelopen jaren de D1 eigenlijk steeds geen partij voor was. Maar ook Fortuna D1 heeft een metamorfose ondergaan. Waarbij vooral nu duidelijk wordt dat Avanti D1 dit jaar fysiek niet onder hoeft te doen. De wedstrijd startte iets later, dit keer onder leiding van een bekende scheidsrechter, voorzitter van Fortuna, die een degelijke wedstrijd op de mat legde. En dat gold zeer zeker ook voor onze kanjers. Maar dat het wennen is, dat werd ook de eerste helft nog duidelijk.

Aanvallend begint er al wat structuur in te komen, helaas werden er verdedigend nog te veel plaatsfouten gemaakt. Dat is zeker niet erg, in een nieuwe ploeg. Avanti nam snel de voorsprong, maar Fortuna nam al snel deze over, resulterend in een 4-1 stand. Waar verleden jaar de kracht van Avanti was dat zij hun koppie niet lieten hangen, lijkt dat dit jaar ook het geval. De 4-2 werd er voor de rust nog ingegooid en net bleef de 4-3 achterwege.

Na de rust kwam dit aansluittreffer al snel op het scorebord en kwam de D1 veel beter in hun eigen spel. En wat leuk om te zien was, dat waar verleden week voor de D1spelers van verleden jaar scoorden, in de tweede helft van deze wedstrijd ook de debutanten de korf wisten te vinden. En zo liep de D1 uit naar 4-7. Mooi om te zien was de 4-4 dat na de eerste score van Jesper in de D1 geknuffeld werd door Lucas, een heerlijke teamspirit. En ook de 4-7, Lucas nam de vrije worp en op listige wijze schoot niet Lucas maar Zoe, de treffer van deze zaterdag. Alle spelers bleven ervoor knokken, ook toen de 6-7 door Fortuna erin werd geknald. Maar door een mooie doorloop werd de 6-8 erin gegooid en de wedstrijd op slot.

De hoofdklasse D bestaat uit nieuwe ploegen, dat is duidelijk. Zoals de trainers aangaven , we bouwen aan een nieuwe ploeg en willen er staan in de zaal. Met duidelijke leerpunten uit deze wedstrijd is het vertrouwen er dat nog veel moois met deze ploeg te behalen valt! En ook erg leuk de wedstrijd aan de zijkant werd ook gewonnen , vele ouders , oma’s (ookal was er een net te laat) langs de lijn en dat maakt het naast in het veld ook naast het veld gezellig! De kracht van Avanti!