Net niet of net wel. Dat is eigenlijk elke week de conclusie na de wedstrijd. Waar de afgelopen weken de punten net niet werden gepakt, lukte dat vandaag wel. De D1 is terecht van de hatelijke 0 af door een mooie winst op Maassluis.

Vroeg in de ochtend vertrok de ploeg naar Maassluis. En gelijk werd duidelijk dat de focus aanwezig was. De hele warming up deden de spelers zelf. Veel schoten gingen erin en een lekkere rustige start voor Alwin en Wijnand. Tijdens de wedstrijd mochten zij echter nog vol aan de pak.

De wedstrijd begon flitsend. Na ongeveer een kwartier stond een mooie 0-3 op het scorebord. Een veel betere start dan verleden week. Verdedigend had het team volledig vat op de tegenstander en deze week werd er meer geschoten. Maassluis kwam nog even dichterbij, met een mooie 2-4 ging de rust in.

Na de rust werd het al snel 2-6. En waar de ploeg snel de winst over de streep had kunnen trekken, maakte het team het zich onnodig spannend. Passfouten, onduidelijke keuzes en gewoon te weinig in de aanval. Maassluis kwam dichterbij en kwam zelfs 2 minuten voor tijd op 5-6. Het zou dan toch niet…

Opvallend was dat de ploeg op dat moment zelf bedacht om de bal heel langzaam op te brengen, de coaches wanhopig roepend dat de bal niet naar achteren gegooid mocht worden. Een lekker risico, maar de bal kwam gelukkig in de aanval waarin de verlossende 5-7 werd gescoord.

Vechtlust en meer aanvallende druk: de eerste 2 punten zijn binnen. Meer dan terecht gezien de inzet van de spelers en coaches! Nu weer lekker trainen en dan volgende week naar ONDO: een mooie kans om boven in de middenmoot terecht te komen!