Als de meest gastvrije vereniging van Nederland nog geen koffie kan schenken, is het duidelijk dat je heel vroeg moet vertrekken. Flink met de wind tegen begonnen we aan de rit naar Maassluis. Een belangrijke pot: win je, dan kan je nog voor de middenmoot gaan spelen. Verlies je, dan lijkt plek 6 de plaats waar onze talenten zouden eindigen. Een plek die niet echt zou weergeven waar deze ploeg voor staat.

Tegen Maassluis lagen er zeker kansen gelet op de andere wedstrijden die al tegen hen waren gespeeld op het veld en in de zaal. Ook een goede ploeg: veel lengte en inzet. Die lengte is juist iets dat wij soms missen. Dat werd ook wel duidelijk in de eerste 5 tot 10 minuten van de eerste helft. Wij kregen de bal niet lekker weg bij het uitverdedigen en in de aanval hadden wij wat moeite met de druk van Maassluis. Maar de koppies gingen niet hangen en redelijk brutaal werd de 0-2 voorsprong gepakt. En die voorsprong gaven ze niet meer weg.

De D1 liet vandaag zien waar zij vooral aanvallend toe in staat zijn. Een jonge ploeg, die soms nog wat rustiger mag uitverdedigen en in de aanval wat brutaler mag zijn. Gelet de mooie aanvallen en het doorzetten leverden een paar mooie strafworpen op, die er nu wel ingingen.

Nog 2 wedstrijden in de zaal, tegen koploper Fortuna en tegen ONDO. Twee goede ploegen, maar ach, Ajax wint ook van Real, dus alles is mogelijk! Mooie 2 punten in elk geval mee naar Pijnacker. En daar mag de ploeg trots op zijn. Deze opgaande lijn vasthouden en dan kunnen er op het veld nog mooie dingen gaan gebeuren!