Dat de wedstrijden tussen Nieuwerkerk en Avanti garant staan voor spektakel is wel weer gebleken. Wat een fantastische eerste wedstrijd in de zaalcompetitie waarin Avanti de overtreffende trap van “Geef nooit op” heeft laten zien. Voor het in grote getale opgekomen Avanti publiek werd na een schijnbaar onoverbrugbare achterstand in de eerste helft de rug gerecht en toch nog een overwinning uit het vuur gesleept.

Marrien en Niels starten met Nikki Klein, Jordi , Tom en Manon voor de korf en Angelo, Stefan, Judith en Sophie in het andere vak. Sophie weer voor haar eerste wedstrijd na een half jaartje adempauze. Rick , Meike en Nikki van Trigt starten als pinchhitters op de bank. Maar daarover later meer.

Nieuwerkerk komt als een raket uit de startblokken. Er kan niet veel mis en na 10 minuten is er al een gat van  5 doelpunten geslagen. 7-2 maar liefst. Alleen Judith en Jordi komen tot scoren voor Avanti. Avanti heeft het moeilijk en Nieuwerkerk scoort over vele schijven. De eerste 6 doelpunten zijn van verschillende spelers.

Gelukkig een kleine opleving van Avanti dan, Jordi van afstand en Judith ook van afstand. Wat heeft zij toch een prachtig mooi afstandschot. Maar veel dichter komt Avanti niet. Pas na 12-5 gaat het een beetje lopen.  Met nog 10 minuutjes in de eerste helft rolt het muntje langzaam de andere kant op. Jordi, Judith en Angelo drie op een rij voor 12-8. Nikki van Trigt komt dan binnen de lijnen. En over een pichhitter gesproken. Het eerste schot vanaf de achterlijn ( haar favoriete positie ) is gelijk raak. Daarna versiert Nikki een strafworp die door Jordi benut wordt.   Angelo tekent voor de aansluitingstreffer bij 12-11 en Avanti is weer helemaal terug in de wedstrijd.

We gaan rusten bij 14-12, met weer een Avantitreffer van Nikki, wat een heerlijke invalbeurt.

De tweede helft begint was rustiger. Ook bij Nieuwerkerk lukt het even niet meer zo makkelijk en in de eerste 7  minuten na rust is het alleen Katie van Horik van Nieuwerkerk die de korf weet de vinden. 15-12 en Avanti staat al 10 minuten droog. Maar daar hebben de coaches iets op gevonden. Rick komt in het veld, een marker wordt netjes door Stefan gerebound en de tweede  poging is wel raak. 15-13 en gelijk weer naar de kant. Rick wordt dan meteen in het volgende aanvalsvak weer ingewisseld en scoort uit een fraaie doorloop 15-14. Wat een fenomeen is dit toch.  Je moet er bij zijn geweest om het allemaal te geloven.

Inmiddels beginnen de spelers en het publiek, er weer in te geloven. Nieuwerkerk loopt dan nog een keer uit naar 19-16.  Maar de laatste 10 minuten zijn voor Avanti. De ene treffer is nog fraaier dan de andere. Stefan , Manon en Rick trekken de stand weer gelijk en clubtopscorer Stefan zet Avanti voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong. Meike, die inmiddels ook in het veld gekomen is, scoort van afstand voor twee voorsprong. Het blijft bloedstollend spannend. Niels Stuurstraat sluit Nieuwerkerk weer aan maar Rick maakt de marge weer twee. Jasper Mark is 5 minuten voor het eindsignaal de laatste Nieuwerkerker die weet te scoren.

De Avanti verdediging houdt de deur verder op slot en Stefan en Jordi tekenen voor de eindstand van 21-24. Stefan na een geweldige  rebound van een schot van hem zelf. Het meegekomen Avanti publiek staat de laatste minuten van de wedstrijd op de banken !

En eindelijk weer eens een overwinning in de zaal !

Wat was het een genot om naar deze wedstrijd te kijken en wat hebben we toch een kanjers in en naast het veld staan. Tot volgende week voor de eerste thuiswedstrijd in de zaal tegen DSC.

Doelpunten: Jordi (6) Rick (4) Stefan (3) Angelo (3) Judith (3) Nikki (2) Meike (1) Sophie (1) Manon (1)

Sophie is er ook weer bij
Angelo 12-8
Nikki geweldige invalbeurt. Gelijk van afstand en versiert hier strafworp