Een middagje Veenendaal om snel te vergeten voor de selectie. Kwam eerst het 2e nipt tekort met een 10-9 nederlaag. Later laat  het eerste twee voor het op te rapen punten liggen. Avanti heeft de gehele wedstrijd niet achter gestaan, maar laat SKF steeds terugkomen. Het presentje in de laatste seconde vanaf de stip wordt helaas niet uitgepakt waardoor het 15-15 blijft.

In de Avantiselectie inmiddels flink wat problemen. Arie is nog niet speelklaar. Manon ,  Sabrina en  Brend geblesseerd. Ruben en Judith op de weg terug. En in de wedstrijd van 2 lijkt ook Joey een handblessure te hebben opgelopen.

Avanti start met het volgende achttal : Voor de korf Stefan, Kirsten, Tom en Jitte.  In de verdediging Merijn, Jordi, Nikki en Linda.De omstandigheden zijn lastig. Gelukkig regent het niet ,  maar er staat wel een nijdig windje schuin over het veld.

Avanti loopt in de beginfase snel weg bij SKF. De 2-2 van SKF is de eerste strafworp van SKF. Maar daar zullen er nog flink wat bijkomen door onhandig verdedigen van Avanti. De doorloop van Jordi voor 2-5 is een pareltje. Waar hij de bal precies vandaan haalt is niet goed te zien, maar hij krijgt de bal in de korf.

Bij 2-5 wordt een doorloop van Jitte afgekeurd en mist Kirsten een vrije kans onder de korf.  SKF coach Lion van Klooster windt zich op langs de kant en krijgt een standje van scheidsrechter Miechels.  SKF schrikt daar wel wakker van en komt weer terug tot 5-5. Tot aan de rust blijft Avanti op een kleine voorsprong en bij 7-8 gaan we rusten.

Judith net in het veld en gelijk scoren

In de tweede helft start Jordi met 7-9 van afstand waarna SKF met twee strafworpen weer langszij komt. Jordi en Nikki van afstand dan  weer 9-11. En de net in het veld gekomen Judith gelijk 9-12 van afstand. Tot 11-14 wordt deze voorsprong behouden, daarna gaat het mis. SKF kan weer terugkomen tot 15-15. Het krijgt zelfs in de slotfase de kans om de wedstrijd te beslissen, maar slaagt daar gelukkig niet in. Avanti krijgt de bal nog een keer voor de korf. Alle ballen op Jordi en voor de overtreding bij zijn laatste doorbraak krijgt hij een strafworp. De eerste in de wedstrijd voor Avanti.   SKF scoorde alle 6 toegekende strafworpen, Avanti mist helaas de enige en scheidsrechter Miechels fluit gelijk af.

Wat een teleurstelling

Doelpunten:Jordi van Zuidam(5),Judith Goedendorp(2),Linda van der Zijden(2),Tom Snaphaan(2),Merijn Sevenhuysen(1),Nikki van Trigt(1),Stefan Hogervorst(1),Jitte Janssen(1)

Inmiddels is Stefan weer onze clubtopscorer, vorige week heeft hij de gestopte Rick vd Blink ingehaald en staat inmiddels op 759 doelpunten.

Uitslagen:
Dalto / Klaverblad Verzekeringen 1 – Groen Geel 1 21-17