Dit jaar speelt de B1 zowel op het veld als in de zaal weer in de hoofdklasse. Voor het merendeel van de spelers is het de eerste keer om op het hoogste niveau te spelen. En is het dus een spannend jaar. Na de eerste 2 wedstrijden stond het team nog op 0 punten. Geen schande met tegenstanders als Groen Geel en TOP (Sassenheim); deze teams zijn gewoon op dit moment nog een maatje te groot.

In de 3de competitieronde zou de eerste tegenstander komen waar punten tegen zouden moeten worden gehaald: Tempo. In de voorbereiding had Avanti al een oefenwedstrijd tegen dit team gespeeld, die eindigde in 10-10. Hierbij moet worden aangetekend, dat voor Avanti dat op die dag al de tweede volledige wedstrijd was. Om het belang nog verder te onderstrepen, was de complete trainingsstaf (Mario, Angelo en Tom) meegekomen naar Alphen a/d Rijn en werden video-opnamen gemaakt om later te analyseren.

De eerste aanval (Famke, Milou, Gerben en Mark, eerste verdediging: Bernice, Josan, Jona en Pim) liet er geen gras over groeien en zorgde voor een snelle voorsprong van 0-2. Ondanks de korte regenbuien in de eerste helft bleef Avanti na deze flitsende start ruim 10 minuten droog staan. Tempo pakte met 3 doelpunten daardoor een voorsprong. Toen kwam de productie weer op gang en via 5-5 liep Avanti aan het eind van de eerste helft uit naar een 7-9 voorsprong.

In de 2de helft werd de marge binnen 10 minuten op een comfortabele 7-13 gebracht. Verdedigend werd Tempo goed vastgezet, waardoor zij eigenlijk alleen met afstandsschoten wat gevaar konden stichten. Aanvallend liep het ook lekker met scores van veel verschillende spelers.

In de laatste 10 minuten kregen Jasper (voor Mark) en Emma (voor Famke) nog speeltijd. Vijf minuten voor tijd was de stand 12-19 en was de wedstrijd dus wel gespeeld. Dat Tempo in die laatste minuten dan nog terugkwam tot 16-19 was dan wel weer een leermomentje. Nu had dit gelukkig geen gevolg vanwege de ruime voorsprong, maar bij andere wedstrijden bepalen de laatste minuten wel over de punten.

Over het geheel genomen was dit gewoon een goede overwinning, waaruit het team voldoende vertrouwen kan halen voor het vervolg van de competitie. In de stand sprong Avanti met deze eerste overwinning over zowel Tempo als Velocitas heen naar een 5de plaats.

Volgende week naar Die Haghe waar ook al een oefenwedstrijd tegen is gespeeld. Deze eindigde, net zoals tegen Tempo, op 10-10. Zal Avanti volgende week die parallel met Tempo kunnen doortrekken met een nieuwe overwinning?

Scores: Famke (3), Josan (2), Milou, Gerben (3), Jona (5), Mark (3) en Pim (2).