De afgelopen 2 weekenden heeft Avanti C4 gespeeld tegen De Meervogels C2 en Die Haghe C2. Beide wedstrijden helaas verloren.
Avanti|Flexcom C4 – De Meervogels C2 (0-5)

De eerste thuiswedstrijd speelden we direct op het gras. Dus eerst even snel een veld uitleggen, daarna bespreken en inschieten en dan starten tegen De Meervogels. Het werd een moeizame wedstrijd. Door de lengte van met name de dames van De Meervogels was het lastig om ons favoriete spelletje te spelen. En als we dan ook nog eens te weinig vrijlopen, wordt het een moeilijk verhaal. Het team van De Meervogels won zeer terecht, maar C4 had zeker wel een doelpuntje verdiend. Er waren zeker kansen om te scoren. Verdedigend ging het helemaal niet slecht, alleen aanvallend hadden we een probleem.

Die Haghe C2 – Avanti C4 (7-2)

Deze keer moesten we naar Den Haag om aan te treden tegen Die Haghe. Deze ploeg had met minimaal verschil verloren van De Meervogels, dus we konden onze borst natmaken. De C4 deed het heel erg goed in de 1ste helft en was de bovenliggende partij. Helaas ging alle kansen er niet in, waardoor we met rust met 2-1 achter stonden. Terwijl we écht minimaal 10 kansen dicht bij de korf hadden gehad: helaas niet verzilverd.

In de eerste 10 minuten de 2de helft heb ik een heel ander Avanti C4 gezien. Veel plaatsfouten en ongeconcentreerd verdedigd, waardoor Die Haghe makkelijk aan de doelpunten kwam. Ook aanvallend bleven we volharden in de lange bal in de richting van de paal, terwijl we voor de wedstrijd iets anders hadden afgesproken. Na 10 minuten ging Avanti weer normaal korfballen en kregen ze weer voldoende kansen. Helaas werd er nog maar één keer gescoord.

De uitslag was 7-2 in het voordeel van Die Haghe. Mijns inziens een onnodige nederlaag: de eerste 10 minuten na de rust hebben ons de das omgedaan.

Conclusie na 3 wedstrijden

De C4 kan korfballen. Alleen om verder te komen moeten we op de training veel geconcentreerder werken. Als we schieten of doorloopballen nemen, dan doe je diet niet, omdat de trainer het zegt, maar omdat je wilt dat elke bal gescoord kan worden. Dat is iets wat uit jezelf moet komen. Dus na de wedstrijd tegen Die Haghe hebben we afgesproken om de komende weken hier veel aandacht aan te besteden. Als we dat doen, kunnen we ook meer zaken tijdens een training behandelen en kunnen we ook daadwerkelijk het spel ontwikkelen.

Komende week

Komende week kunnen we revanche nemen tegen Die Haghe. Met secuur spel en het afmaken van de kansen moet het lukken om de punten in Pijnacker te houden. Succes.

René