Met een bizar scoreverloop heeft Avanti | Flexcom in de laatste minuut nog een punt weten te halen in Maartensdijk. Daar zag het in de beginfase niet naar uit. Met een prima spelende Linda van der Zijden en Jordi van Zuidam die voorop in de strijd gingen kwam Avanti op een riante 2-8 voorsprong. Echter toen sloeg het noodlot toe en verdraaide Linda haar knie in de verdediging. Met deze op het oog ernstige blessure kantelde ook de wedstrijd en het scoreverloop. Tweemaal Zes had bij de rust de achterstand al verkleind naar 8-10. Het inbrengen van aanvoerder Randy Bruijntjes bij TZ was een belangrijke factor.

In de tweede helft liep TZ zelfs uit naar 16-12. Maar doordat Avanti  | Flexcom goed het eigen spel bleef spelen kon het toch weer gelijk komen bij 16-16. Om en om scorend, waarbij TZ steeds het voortouw nam werd de eindstand 20-20. Met voor Avanti belangrijke doelpunten van Rick van den Blink op 17-17, Lisanne Bosma nog een goed doelpunt uit een tweede kans voor de 19-19 en Jordi van Zuidam met het slotakkoord 30 seconden voor tijd naar de 20-20.

Verdere interessante statistieken van deze wedstrijd:
– Angelo van der Hout scoort zijn eerste doelpunt voor Avanti | Flexcom in een officiële wedstrijd
– Ook Tom Snaphaan viel deze eer te beurt met zijn twee doelpunten. Hij staat nu ook op de lijst met doelpuntenmakers in Avanti 1.
– Met de gescoorde 0-3 bereikte Jordi van Zuidam het aantal van maar liefst 600 gescoorde doelpunten in de hoofdmacht van Avanti
– En Rick van den Blink hield ook deze wedstrijd de reeks vol van scoren als je speelt. In de 118 wedstrijden die hij speelde voor Avanti heeft hij altijd gescoord.

Doelpunten: Stefan Hogervorst (5), Jordi van Zuidam (5), Judith Goedendorp (2), Tom Snaphaan (2), Linda van der Zijden (2), Rick van den Blink, Lisanne Bosma, Angelo van der Hout en Nikki van Trigt

Wij wensen Linda heel veel beterschap bij deze vervelende knieblessure en hopen haar weer snel terug te zien op de Avanti-velden.

Andere uitslagen:
DSC – Fiks 20-18
Rohda – Sporting Delta 21-18
TOP(A) – SDO/BlijWerkt 23-17

Volgende week speelt Avanti | Flexom thuis om 16.00 uur tegen TOP uit Arnemuiden. Een tegenstander die Avanti wel vaker is tegengekomen in de competitie en dat belooft weer een mooie wedstrijd te worden.

Met dank aan Edwin Kroeze voor de highlights en doelpuntenmakers van deze wedstrijd en Marcel de Bakker voor de statistieken.