Als trainer/coach is de spelers laten ontwikkelen en daarmee wedstrijden winnen het doel waar je voor traint en wat je tot uiting wil zien komen in de wedstrijden. Soms gebeurt er echter iets waardoor dit allemaal niet meer van belang is, omdat er op dat moment iets gebeurt wat alles overstijgt. Afgelopen zaterdag gebeurde dat op verschillende manieren bij de wedstrijd Weidevogels D2 – Avanti D4.

Avanti D4 is een gezellig en energiek team waar de toppers Yara, Liz, Lieke, Evy, Nienke, Sem, Daan, Jesse, Joel, Milo en Koen in spelen. Positiviteit, samenwerken en lol zijn erg belangrijk voor dit team.

Afgelopen wedstrijd moesten wij spelen tegen Weidevogels D2, een ploeg die evenveel punten als wij had op dat moment. Een geduchte tegenstander dus. En dat bleek ook wel want we kwamen in het begin op achterstand. Dat er vechtersmentaliteit in ons team zit, is wel duidelijk. Een achterstand werd vakkundig rechtgetrokken door goed teamwork.

Huh?! Wat nu?

Toch liep de wedstrijd niet helemaal als gepland. In de eerste helft raakte er een speler van Weidevogels geblesseerd waardoor wij in één vak 3 tegen 4 kwamen te staan. Dat was even schakelen voor iedereen en veel tijd daarvoor was er niet. Dit is 1 van de momenten waar het willen winnen of de stand opdat moment even niet belangrijk is, omdat wij iets zagen gebeuren bij de kinderen. Iedereen had wel even zo iets van “Huh?! Wat nu?” Maar na een korte uitleg wisten de toppers snel te schakelen en er een positieve draai aan te geven. Dit resulteerde in mooie doelpunten en een uitbreiding van de score zo vlak voor rust.

Trots

Dit was al een moment van trots en besef hoe leuk en sterk dit team is, maar het allermooiste moment gebeurde 10 minuten voor het eind. Vorig seizoen hebben wij met Avanti Koen massaal gesteund in zijn strijd. Vanaf het begin van het seizoen traint Koen weer met ons mee. En afgelopen zaterdag heeft hij voor het eerst sinds een lange tijd weer minuten in het veld gemaakt. En hoe!!! 10 minuten voor het eind kwam hij in het veld en direct zijn eerste twee schoten op de korf waren raak!! De vreugde die los kwam bij het hele team inclusief alle ouders maakten van ons de meest trotse coaches van deze zaterdag. Zonder strijd geen overwinning leeft door! En hoe!