Pijnacker – Marrien Ekelmans (37) wordt vanaf volgend seizoen de nieuwe trainer/coach van de selectie van Avanti|Flexcom. Hiermee heeft de technische commissie in korte tijd een vervanger gevonden voor Erwin van der Putten, die de club na drie succesvolle jaren zal gaan verlaten.

Ondanks de snelle aankondiging, zijn Marrien en Avanti niet over één nacht ijs gegaan. Al voor de komst van Erwin naar Pijnacker spraken oefenmeester en club met elkaar. Toen koos Marrien er nog voor het tweede van Fortuna onder zijn hoede te nemen en de afgelopen twee jaar stond hij aan het roer van Valto uit De Lier. Maar de Delftenaar, die als korfballer opgroeide bij Excelsior en furore maakte bij Fortuna, was ook al drie jaar actief als oefenmeester bij KVS in de hoofdklasse en de Korfbal League.

De gevoerde gesprekken hebben beide partijen het gevoel gegeven dat het past. “Avanti is een mooie vereniging met een mooie spelersgroep. Een mix van jong en oud, waar zeker nog rek in zit”, aldus Marrien, die in het dagelijks leven werkt als sportdocent op het ROC Mondriaan in Delft.

[MT]