Graag stellen we jullie voor aan de fantastische kanjers van Avanti E3. Joost, Kasper, Rens, Elin en Jinte die iedere week weer met veel plezier en enthousiasme het veld op gaan en strijden voor de punten onder de bezielende leiding van Kees.

Vandaag stond de wedstrijd tegen Weidevogels E2 op het programma. Helaas zonder publiek, maar het enthousiasme bij de kids was er niet minder om. Na even warm schieten stellen de kids zich op. De tegenstander krijgt een boks en dan klinkt het fluitsignaal. We maken een vliegende start. Ballen worden snel onderschept, er wordt goed in de handen gegooid en goed vrijgelopen. Al binnen 2 minuten weet Jinte er 2 doelpunten in te leggen. Vrij snel daarna volgen 2 doelpunten van Rens die super goed wordt aangegooid door Kasper die snel door had dat zijn teammaatje vrij stond. Elin weet de 0-5 te maken en kort daarna volgt de 0-6 door Jinte. Weidevogels krijgen weinig kansen, omdat Avanti goed staat te verdedigen.

In het tweede kwart begint Elin met een mooi doelpunt, Joost had scherp gezien dat ze vrij stond en wist de bal snel aan te gooien. Weidevogels probeert zich terug te vechten in de wedstrijd en weten een mooi doelpunt te scoren. Hierop heeft Avanti snel antwoord en scoort Elin weer en niet snel daarna weet Elin er nog een bal in te gooien. Rens onderschept een bal en weet deze snel door te spelen, waardoor Jinte de stand voor Avanti op 10 brengt. Weidevolgels doen enorm hun best er maken nog een mooi doelpunt waardoor de stand 2-10 is. Er volgt even een kort veterstrikmomentje, toch wel lastig als je ouders er niet zijn voor de wedstrijd om die veters even extra aan te trekken. Met goed gestrikte veters maakt Joost de 2-11.

Rust! Alle kinderen snelle naar hun coach, die glimlachend aan de kant zit. Er wordt even wat gedronken en wat tactiek besproken voor de volgende kwarten.

Derde kwart begint ook weer fanatiek. Elin legt er wederom snel 2 na elkaar in, gevolgd door Jinte en dan staat het 2-14. Kasper staat als een beest ballen te onderscheppen. Hij doet dit zo fanatiek dat hij in deze zaal een sliding maakt over de grond en even langs de kant bij moet komen. Gelukkig gaat het na een slokje water snel beter met hem. Avanti weet de bal snel rond te spelen naar degene die keurig vrij weten te lopen. Hierdoor scoren Joost, Elin en Jinte nog wat doelpunten. Einde derde kwart is de stand dan ook 3-18.

Vol vertrouwens starten de kanjers aan het vierde kwart. Coach Kees zit zeer tevreden langs de kant te kijken naar wat zijn toppers in het veld aan het doen zijn. Jinte scoort de 3-19 en Joost maakt er vervolgens 3-20 van. Weidevogels zet zich schrap en weten nog 2 mooie doelpunten te scoren. Rens legt hierop een prachtig afstandsschot in de korf gevolgd door een mooi doelpunt van Kasper. Er volgt weer even een veterstrikmoment voor Joost, maar de ervaring heeft geleerd dat zodra zijn veters weer strak zitten hij best wel eens zou kunnen scoren. En ja 1 minuten na het strikken maakt Joost er 5-23 van, wat tevens ook de eindstand is!

Na het geven van een boks aan de tegenstander en scheids komen er 5 blije gezichten richting de lijn. De coach staat ze trots op te wachten. Kees deelt mooie complimenten uit, waardoor er nog grote glimlachen op de gezichten verschijnen!

Het is mooi te zien hoeveel plezier dit team beleeft aan het korfballen. De stralende gezichten in het veld, het enthousiasme van de coach langs de lijn! We hopen dat iedereen weer snel langs de lijn mag meegenieten van dit plezier.

Doelpunten: Jinte (8), Elin (7), Joost (4) Rens (3) en Kasper.