Wekelijks geeft de Voedselbank met haar vrijwilligers voedselpakketten aan gezinnen die daar zelf niet in kunnen voorzien. Avanti/Post Makelaardij sluit aan bij de inzamelingsactie door sportclubs voor de Voedselbank en helpt zo gezinnen in de regio.

Iedere sporter zal het met ons eens zijn: bewegen en (gezonde) voeding zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Het zorgt ervoor dat je je goed voelt en dat verdient iedereen. Om zoveel mogelijk gezinnen die kans te bieden, organiseren meerdere sportbonden en zoveel mogelijk clubs inzamelingsacties voor de Voedselbank.

Doneren aan de hand van een ‘boodschappenlijstje’
Het aantal gezinnen, dat afhankelijk is van de Voedselbank, neemt daarbij ook steeds meer toe, terwijl het aanbod van (gezond) voedsel afneemt. Avanti/Post Makelaardij wil daar iets aan doen. Aan de hand van een ‘boodschappenlijstje’ vraagt de club haar leden, maar óók niet-leden, om te doneren tijdens de inzamelingszaterdag (3 juni) voor de Voedselbank.

Welkom in de sport
We hopen met de actie gezinnen die het keihard nodig hebben een steuntje in de rug te bieden en daarmee, met hulp van het Jeugdfonds Sport & Cultuur, ook te laten merken dat zij van harte welkom zijn in de sport. We zorgen tijdens de actie dan ook dat de gezinnen die gebruik maken van de Voedselbank worden uitgenodigd om kosteloos een of meerdere sportlessen/-trainingen bij onze club te volgen.

Oproep: Ook jij kunt voedsel doneren!
Op zaterdag 3 juni staan er kratten in de kantine van Avanti/Post Makelaardij klaar die gevuld kunnen worden met onderstaande goederen. De kratten worden zaterdagochtend geleverd door de voedselbank, maar natuurlijk kan je ook eerder die week al tijdens de training boodschappen achterlaten op de tafels die tussen de deur en de lage bar in staan. Dan doen wij ze wel in kratten.

De voedselbank heeft ons verzocht om de volgende zaken in te zamelen, omdat ze daar op dit moment een tekort aan hebben:

In te zamelen goederen
·        Pasta

·        Blikgroenten

·        Broodbeleg (houdbaar; zoals jam, pindakaas, hagelslag)

·        Koffie (snelfiltermaling, geen cups of pads)

·        Thee