Maandag 21 en dinsdag 22 januari jl. is de alcoholvoorlichting door Brijder door 58 jeugdleden bijgewoond. In het eerste deel werden aan de hand van stellingen een aantal feiten over alcohol behandeld. Daarna heeft op maandag iedereen met de alcoholbril op de neus op de korf geschoten. Niemand raakte de korf.
Op dinsdag was er – door de sneeuw – in de kantine een parcours. Met de alcoholbril op om 4 pionnen slalommen en daarna in de bal in korf gooien die op een tafel stond, was best moeilijk.

De alcoholbril maakte duidelijk dat alcohol en korfbal niet samen gaan!

Met een select gezelschap van aanwezige ouders/barvrijwilligers is er beide avonden informatie gegeven door Brijder en naar aanleiding daarvan leuk gediscussieerd. Daarbij kwamen vragen aan de orde als: moet je je kind nu thuis wel of niet alcohol ‘leren’ drinken en is alcohol in vergelijking met andere drugs nu wel zo schadelijk.

Kortom: twee geslaagde avonden.

Groeten van Daniëlle, Joey, Jolanda, Vinsent en Annette