Met Angelo van der Hout en Tom Snaphaan heeft Avanti|Flexcom opnieuw twee namen toegevoegd aan haar selectie voor volgend seizoen. Beide spelers werden een maand geleden met Fortuna/Delta Logistiek A1 in de Ziggo Dome nog gekroond tot Nederlands kampioen, onder leiding van Niels van der Steuijt en zullen na de zomer het blauwwit van Avanti vertegenwoordigen.

Voor Angelo (19) niet onbekend. Tot aan de C speelde hij in Pijnacker, toen de sportieve uitdaging in Delft trok. “Destijds speelde de Avanti-jeugd niet hoog en kon ik bij Fortuna op het hoogste niveau spelen. Een hele leerzame periode. Zowel sportief als mentaal. Ik ben bij Fortuna een all-round korfballer geworden en heb geleerd met winst en verlies om te gaan.”

Om bij zijn oude club terug te keren in de selectie, ziet Angelo als een mooie uitdaging. “Ik ben er opgegroeid en altijd blijven komen. Als je kijkt hoe de sfeer binnen de club is, dat is echt fantastisch. Ik heb dat vanaf de tribune meegemaakt en het lijkt me heel spannend en gaaf om dat na vijf jaar Fortuna straks vanuit het veld mee te maken”, aldus de student sport en beweging aan het ROC.

Naast Angelo maakt ook Tom Snaphaan de overstap naar Avanti. “Ik heb een goed gesprek gehad met Marrien. De constante weerstand die ik bij Avanti tijdens trainingen en wedstrijden krijg, de leuke groep en de mooie club die Avanti is, zijn dingen dingen die mij erg aanspreken. En Marrien en Niels zijn toppers. Daar wil ik heel graag mee samenwerken”, aldus de 18-jarige korfballer die binnenkort aan een studie fysiotherapie begint. “Ik kom om het maximale uit mezelf te halen. Dat is uiteindelijk het eerste. Misschien duurt dat even, maar daar ga ik wel voor”, aldus de oud-speler van Die Haghe. “Avanti is een mooie club, met mooie supporters en alles eromheen is goed geregeld. Ik heb hoge verwachingen.”

Angelo van der Hout

[MT]