Het verslag dat je wist dat zou komen is ein-de-lijk hier. Hulde trouwens dat de Dikke van Dale deze beruchte zin heeft opgenomen in haar woordenboeken. Maar, de titel van dit verslag zou beter ‘Vandaag is Rood’ of nog erger ‘Zinloos’ kunnen heten. Het was weer zo’n dag ja.

Eerst even terug naar het begin van het seizoen. Afgelopen zomer zijn we weer lekker actief geweest op de transfermarkt. Helaas hebben we afscheid moeten nemen van toppers Annemarie, Nicole en Lisenka, maar zijn Joy en Jan gelukkig ons team komen versterken.

De eerste competitiewedstrijd waren we lekker op dreef op het mooie complex van Fortuna. Een heerlijke wedstrijd die gelijk op ging en waarbij het spel best wel soepel verliep. Eerste punten meteen binnen: 12-16

Wedstrijd twee werd op een woensdagavond gespeeld. Over het algemeen hebben we daar goede herinneringen aan (Sorry hé Badhoevedorp). Een prima eerst helft werd afgesloten met een 6-2 voorsprong op Trekvogels 2. Helaas weten we nu ook hoe het voelt om een hele helft niet tot score te komen. Pijnlijk ja. Gelukkig was Trekvogels ook niet echt op schot, en mogen we in onze handen knijpen (lees: dus niet slaan) dat er een puntje in Pijnacker City bleef: 6-6

Pijnlijk was ook wedstrijd drie. Excelsior thuis, altijd lastig. Zeker gezien de omstandigheden die treffend in dit filmpje zijn opgenomen. Damn, dat mensen dit voor hun plezier kijken. De eerste helft hadden wij zeker de ‘overhand’, helaas bleef het doelpuntenaantal wederom op 6 steken. In de tweede helft ook weinig doelpunten, en Excelsior wist zelfs een minuut voor tijd op voorsprong te komen. Spek mocht gelukkig nog een strafworp nemen. Hoewel je denkt dat de reden van dit verslag een misser is, moet ik je helaas teleurstellen. Balletje ging keurig door het mandje. Dat deed Excelsior ook nog een keer na het fluitsignaal, maar dit doelpunt werd niet goedgekeurd. Een sportieve wedstrijd eindigt in 9-9.

Op naar de derde helft, die deze keer al op het veld begon. Een potje voetjevrijen, wedstrijdje vrije schoppen nemen en een eigen interpretatie van Ninja Turtels. That escalated quickly. Volgende week gaan we op herhaling in Delft, laten we het dan maar gewoon bij een sportieve wedstrijd korfbal houden.