Wederom speelde Avanti |Flexcom gelijk tegen DSC, maar het had in de slotfase ook zomaar kunnen uitdraaien op een overwinning als een doorbraak van Jordi van Zuidam beloond was met een strafworp. Gezien het scoreverloop en de krachtsverhoudingen deze middag was een puntendeling echter wel een terechte uitslag. Avanti | Flexcom had tot een kwartier voor tijd steeds tegen een achterstand aangekeken en kwam bij 8-8 op gelijke hoogte na een serie van vier doelpunten achter elkaar. Toch behielden de Eindhovenaren het voortouw in het scoreverloop en kon Avanti | Flexcom daarna steeds aansluiten. Na de 12-12 van Judith Goedendorp kwam nog de eerder benoemde doorbraak van Jordi van Zuidam waar de meningen over verdeeld waren of het een strafworp was of niet. Scheidsrechter Winters gaf hem niet en daarmee werd de eindstand 12-12.

Grote kans voor Stefan Hogervorst
Nikki van Trigt weer trefzeker met een vrije bal

Avanti | Flexcom begon met aanvoerder Jordi van Zuidam langs de kant omdat hij vanwege ziekte de hele week niet had kunnen trainen. Ook andere spelers van de selectie kampten deze week met griepverschijnselen en stonden niet 100% aan de start. De eerste aanval kwam in de eerste helft moeizaam tot goede kansen, de spitsen werden door DSC teveel naar buiten gedreven waardoor de schoten van te grote afstand werden genomen. Na de 0-2 maakte de tweede aanval snel gelijk via Tom Snaphaan en Manon Ballings. Maar het patroon herhaalde zich met een haperende eerste aanval waardoor DSC op 2-4 kwam. Na de 3-4 van Manon Ballings pasten de coaches Marrien Ekelmans en Niels van der Steuijt een aantal wissels toe om de aanvalskracht beter te verdelen over de twee vakken. Na de 3-5 bracht Nikki van Trigt uit een vrije bal de 4-5 ruststand op het scorebord. Een mager scoreverloop gezien het windstille weer.

Belangrijke rol voor Tom Snaphaan met vele steals en rebounds….
….maar ook gevaarlijk bij een doorbraak die een strafworp oplevert…..
……en door hem feilloos wordt benut

Na de rust liep DSC snel weg naar een 4-8 voorsprong en leek Avanti | Flexcom een moeizame middag tegemoet te gaan. Niets was minder waar. Een knappe reeks van vier doelpunten achter elkaar van de Pijnackernaren bracht de ploeg weer helemaal terug in de wedstrijd (8-8). Tom Snaphaan (strafworp), Jordi van Zuidam (dichtbij), Angelo van der Hout (afstand) en Judith Goedendorp (afstand) waren de doelpuntenmakers. Goede rol van Manon Ballings in de tweede aanval die veel rebounds pakte. En ook Tom Snaphaan was belangrijk deze wedstrijd met vele onderscheppingen en vliegende rebounds.

Manon Ballings sterk in de rebound

Toch was DSC niet uit het veld geslagen want binnen de minuut was het 8-10 en kon Avanti | Flexcom weer in de achtervolging. Na de 9-10 van Rick van den Blink en de 9-11 was het de eerste aanval die weer het maximale uit haar aanval haalde. Jordi van Zuidam (afstand) en Nikki Klijn achter de korf egaliseerden weer (11-11). En na de 11-12 een prachtig schot van Judith Goedendorp voor de 12-12. Een zeer spannende slotfase en Avanti | Flexcom wilde maar wat graag de overwinning pakken. Met Stefan Hogervorst ingebracht als rebounder ontstonden mooie kansen. Een laatste doorbraak van Jordi van Zuidam en het publiek schreeuwde om een strafworp. Deze werd niet gegeven en scheidsrechter Winters floot vrij snel daarna af. Eindstand 12-12.

De 7-8 van Angelo van der Hout wordt gevierd
Judith Goedendorp maakt de gelijkmaker bij 8-8
Bankie leeft mee als Rick van den Blink de aansluitingstreffer naar 9-10 maakt
Jordi van Zuidam na zijn 10-11
Niiki Klijn met een heel belangrijke treffer achter de korf (11-11)

Gezien de stand van DSC op de ranglijst een knap punt voor Avanti | Flexcom maar het had ook zomaar anders kunnen aflopen. Na een wat moeilijker start van de competitie is Avanti | Flexcom beter in haar spel gekomen en heeft ze vijf punten uit de laatste drie wedstrijden behaald. Een mooie serie om op voort te gaan bouwen in de zaalcompetitie. En ook deze middag weer goed te zien dat Avanti | Flexcom over alle schijven kan scoren.

Doelpunten: Manon Ballings (2), Judith Goedendorp (2), Tom Snaphaan (2), Jordi van Zuidam (2), Rick van den Blink, Angelo van der Hout, Nikki Klijn en Nikki van Trigt.

De veelbesproken doorloop van Jordi van Zuidam
Jordi kan het niet geloven…
….nog steeds niet…..
….en nog niet