Een zeer doelpuntrijk oefenduel tussen hoofdklasser Avanti | Flexcom en Korfballeagueclub KCC/SO natural. Tot aan de 9-9 kon Avanti | Flexcom bijblijven maar vervolgens liep KCC enorm uit door de zeer zuiver schietende dames naar 9-16 en 11-22. Mandy Biesbroek en Tessa Noordzij waren deze avond spatje zuiver. De ruststand was 11-22. De tweede helft zou uiteindelijk 13-13 worden, waarbij Avanti eerst tegen een 12-27 achterstand aankeek, maar met vijf doelpunten op een rij weer iets terug kon doen. Met aanvoerder Jordi van Zuidam in de tweede helft wel binnen de lijnen werd het aanvallend meer dreigend. Zijn vijf doelpunten in 1 helft gaven Avanti iets meer kleur op de wangen. Zijn doorloopdoelpunt bij 20-30 was bovendien van grote schoonheid. Uiteindelijk werd het een grote 24-35 nederlaag. Wetende dat Avanti na de Kerst het vaak lastig heeft om er direct te staan, was het alleen maar prima dat er eerst met een oefenwedstrijd gestart werd. En was de les weer dat je verdedigend niet teveel ruimte moet geven want dat wordt zeker op Korfballeague niveau direct afgestraft. Een goede oefenwedstrijd om er volgende week in Wormer te staan in de return tegen Groen Geel. Voor de spelers van Fortuna/Delta Logistiek (tegenstander van KCC volgende week) die op de tribune zaten was het duidelijk dat je de dames van KCC niet de ruimte moet geven om tot schot te komen wil je de wedstrijd winnend gaan afsluiten.

Doelpunten: Tom Snaphaan (6), Stefan Hogervorst (5), Jordi van Zuidam (5), Rick van den Blink (2), Judith Goedendorp (2), Nikki Klijn (2), Sophie Donkervoort en Angelo van der Hout.

Stephan Dekkers (KCC) en Angelo van der Hout kijken de scheidsrechter vragend aan
Judith Goedendorp van afstand tegen een atletisch verdedigende Demi van Oosten

Stefan Hogervorst op de turbo erlangs met Sophie Donkervoort in de aangeef
Tom Snaphaan met Steven Verhoeff
Stefan Hogervorst er weer langs en passt door naar Rick van den Blink….
…. die vervolgens scoort en Stefan bedankt!

Grote kans voor Nikki Klijn
Doorbraak Angelo van der Hout, klaar voor de pass naar maatje Tom Snaphaan