Ook het tweede thuisduel wist Avanti | Flexcom niet te winnen. TOP (A) heeft een meer ervaren team en scoort erg gemakkelijk over de dames. Maar liefst tien van de zeventien doelpunten kwamen uit handen van de Zeeuwse dames. De tweede aanval van Avanti | Flexcom haperde deze zaterdag en zou maar tweemaal tot scoren komen. Bij de rust had TOP (A) al een gat van vier doelpunten verschil geslagen (6-10) en is in de tweede helft niet echt meer in gevaar gekomen. Eindstand 11-17.

Prachtkans voor Tom Snaphaan

Avanti | Flexcom speelde deze zaterdag zonder de geblesseerde Linda van der Zijden. Het is nog niet duidelijk hoe ernstig de blessure aan haar knie is. Hopelijk weet zij half oktober meer. De Pijnackernaren begonnen zeer goed aan de wedstrijd want na twee aanvallen stond het al 2-0 door Nikki van Trigt en Rick van den Blink. Maar even snel was het ook weer gelijk. Bij TOP(A) is Anita de Ridder terug gekeerd na een uitstapje naar PKC/SWKGroep. Zij was altijd al van grote meerwaarde voor TOP(A), maar met haar PKC ervaring is ze dat nog meer geworden. Niet alleen scorend was ze belangrijk vandaag maar ook met het uitzetten van de lijnen en het motiveren van het team.

Stefan Hogervorst scoort met een geweldige doorloop de 5-5

Avanti | Flexcom bleef tot 5-5 bij, maar daarna pakte TOP(A) de eerste marge naar 5-7 en na de 6-8 zelfs een vier doelpuntenmarge naar de 6-10. De Pijnackernaren waren in deze fase meer met de scheidsrechter bezig (al of niet terecht) dan met het eigen spel. En dat resulteerde ook in een gele kaart voor coach Marrien Ekelmans.

Manon Ballings stond Jeanine Marijs maar twee doelpunten toe en wist zelf eenmaal te scoren

Een goede start van Avanti | Flexcom na de rust. Via tweemaal Stefan Hogervorst werd het gat verkleind naar 8-10. Maar Avanti’s eerste aanval bleef haperen en TOP(A) liep weer uit naar vier verschil (8-12). En na de 9-13 zelfs naar zes verschil (9-15). De enorme strijdlust van Stefan Hogervorst bracht Avanti veel goeds maar helaas ook een gele kaart na een botsing met zijn tegenstander. Over en weer scorend eindigde de wedstrijd in een 11-17 eindstand.

Nikki Klijn vandaag eenmaal trefzeker (4-4)

Het spelen op Hoofdklasse-niveau vraagt fysiek en mentaal veel van spelers en speelsters. Avanti is in zijn nieuwe teamsamenstelling nog lerende en dit jonge team gaat er echt wel komen. Het is nu gewoon veel minuten maken en van elke wedstrijd leren en beter worden.

Doelpunten: Stefan Hogervorst (5), Judith Goedendorp (2), Manon Ballings, Rick van den Blink, Nikki Klijn en Nikki van Trigt.

Angelo van der Hout werd in de tweede helft ingebracht

Andere uitslagen:
Rohda- Fiks 15-14
DSC – Tweemaal Zes 27-16
SDO/BlijWerkt – Sporting Delta 15-17

Stand Hoofdklasse B

Programma zaterdag 6 Oktober:
15.30 Fiks – Avanti | Flexcom
16.00 uur Tweemaal Zes – SDO/BlijWerkt