Avanti | Flexcom 2 heeft haar sportieve plicht vervuld door van nummer laatst PKC/SWKGroep 3 te winnen. Na een 11-6 voorsprong bij de rust werd er in de tweede helft om en om gescoord tot de 15-9 waarna de eerste aanval het volle pond uit haar aanval haalde met twee doelpunten naar 17-9. Eindstand 18-11.

Doorbraak Brend Dingenouts (wel of geen hinderlijk contact was de vraag)

Tegenstander PKC/SWKGroep 3 heeft een leuke, jeugdige ploeg die waarschijnlijk net wat ervaring tekort komt om meer punten te pakken in de reserve Hoofdklasse. Avanti | Flexcom had aanvankelijk wat last van de verdedigende stelende rebound van de PKC heren, maar wist dit gaandeweg de wedstrijd steeds beter op te lossen. Het verschil in doelpunten werd vooral gemaakt in de eerste vakkenopstelling waar Avanti met 10-5 duidelijk de meerdere was. Maar ook in de tweede vakkenopstelling had Avanti over met 8 tegen 6.

Anneleen Kolenbrander geslaagd voor het veterstrikdiploma

Het was een leuke, sportieve wedstrijd om te zien en Avanti | Flexcom 2 mag trots zijn op de prestaties in deze reserve Hoofdklasse. Zestien punten uit twaalf wedstrijden na de promotie van vorig seizoen. Er staat dan ook een mooie mix van ervaring en jong talent en je ziet een aantal spelers en speelsters een goede ontwikkeling doormaken. Een mooi voorbeeld is Ruben Louwerse die naast zijn reboudende kwaliteiten en steals steeds regelmatiger begint te scoren en een ware plaag voor elke tegenstander aan het worden is. Deze zaterdag had hij naast de vele rebound ook weer drie loepzuivere doelpunten van afstand. In dat opzicht is het best zonde dat deze groep komend jaar niet in zijn geheel bij elkaar kan blijven want dan hadden ze zeker meegedaan om de bovenste plekken.

Ruben Louwerse, man of the match

Doelpunten: Koen Ruigrok (5), Ruben Louwerse (3), Tom Vreugdenhil (3), Brend Dingenouts (2), Meike Noorlander (2), Kirsten Tuinder (2) en Anneleen Kolenbrander

Super kans voor Tom Vreugdenhil

Andere uitslagen:
GKV/Enomics 2 – Nic/Alfacollege 3 19-17
Nieuwerkerk 2 – Sporting Delta 2 22-18
Rohda 2 – TOP(A) 2 19-28

Stand Reserve Hoofdklasse B:

Programma zaterdag 1 juni:
12:00 uur Rohda 2 – Nieuwerkerk 2
14:15 uur TOP(A) – Nic/Alfacollege 3