Tegenstander Unitas/Perspectief 2 uit Harderwijk komt uit op het hoogste niveau voor reserveteams in de veldcompetitie (reserve Ereklasse). Op papier een aardige kluif voor het net naar de reserve Hoofdklasse gepromoveerde Avanti | Flexcom 2. De nieuwe trainer Enno Verhoef moet de keuze nog maken met welke spelers en speelsters hij de competitie gaat starten want deze middag liet hij bijvoorbeeld zeven heren minuten maken. Grotendeels waren het de spelers en speelsters die vorig seizoen zo knap in de laatste wedstrijd het kampioenschap pakte in de laatste minuut in Capelle tegen KCC.

Lisanne Bosma trefzeker (en o wat was het nat)

Na een 0-2 achterstand trok Avanti | Flexcom via Lisanne Bosma en Brend Dingenouts de stand weer gelijk. Na de 3-3 liepen de Pijnackernaren uit naar 6-3 en gingen rusten met 8-5. Het moet trainer-coach Enno Verhoef deugd gedaan hebben dat hij spelpatronen uit de training van afgelopen donderdag al zag terugkomen in de wedstrijd tegen Unitas. Een dominant spelend Avanti breidde in de tweede helft de voorsprong alleen maar verder uit naar zelf 17-7, waarna de wedstrijd eindigde bij een 17-9 stand.

Doelpunten: Lisanne Bosma (3), Brent Dingenouts (3), Kristen Tuinder (3), Sabrina Breve (2), Anneleen Kolenbrander (2), Koen Ruigrok (2). Ruben Louwerse en Tom Vreugdenhil.

Water stond op het kunstgrasveld na een aantal wolkbreuken
[aa]