In de voorlaatste speelronde heeft Avanti een mooie 27-19 overwinning op SDO geboekt. Er stond niets meer op het spel omdat bij het begin van de wedstrijd al bekend was dat Groen Geel ruim bij De Meervogels had gewonnen. Bij verlies van Groen Geel was er nog een theoretische kans op de kruisfinale voor Avanti.

Het dweilorkest was met SDO meegereisd en zij zorgden samen met het Avantipubliek voor een prima sfeertje in de Viergang. Voor SDO was er natuurlijk al lang niets meer te halen. Een aantal weken eerder was SDO al de eerste degradant met slechts twee puntjes. En juist die twee puntjes werden tegen Avanti gehaald.

Jordi was weer overal

Avanti komt sterk uit de startblokken , er staat na zo’n 10 minuten spelen een mooie 7-2 voorsprong op het scorebord. Vooral Judith is vlijmscherp in de beginfase met 3 treffers op 4 pogingen. Ook Rick is vlijmscherp en Jelmer Beijeman heeft de grootste moeite hem in bedwang te houden. Het verschil blijft in het vervolg van de eerste helft rond de 5 schommelen en we gaan rusten bij 13-8.

Concentratie bij Tom

In de tweede helft maakt Linda vd Zijden na haar blessure haar rentree in Avanti 1.  En ook vrij snel staat haar naam op de scorelijst want de 16-11 is van haar hand. Daarvoor ook een treffer van Nikki Klijn die weer een geweldige 2 op 3 schiet in deze wedstrijd.

Linda na knieblessure weer terug

SDO is niet bij machte dichterbij te komen en het verschil wordt steeds groter. Inmiddels is Stefan ook in het veld gekomen. Hij presteert het om in de tweede helft uit 8 pogingen 5 keer te scoren ( 63% ! ). Een clubstopscorer waardig.  Ruben Louwerse en Brend komen in het veld in de slotfase. Brend versiert nog een strafworp die hij zelf verzilvert, zijn eerste treffer in het 1e. De eindstand wordt 27-19.

Een prima resultaat en het grootste aantal doelpunten voor Avanti in de zaalcompetitie. Het nog steeds negatieve doelsaldo is nu bijna weggewerkt en kan volgende weer tegen TOP naar positief omgebogen worden.

Er volgt nog een spannende laatste ronde volgende week. Groen Geel gaat op bezoek bij SDO en nog een kraker tussen in Alphen ad Rijn tussen Tempo en DSC. DSC kan zich nog plaatsen voor de kruisfinales wanneer het met meer dan 2 doelpunten verschil van Tempo wint.

Doelpunten:
Stefan (5) , Jordi (5) , Judith (4) , Rick (4) , Nikki K (2) , Angelo (2) , Tom (2) , Brend

En dan nog even dit. Vandaag heeft een ontketend PKC in de KorfbalLeague  met 52-21 van KCC gewonnen. Een aantal records werden in deze wedstrijd verbeterd. Richard Kunst bijvoorbeeld is nu de meestscorende speler met 18 treffers in 1 wedstrijd. Maar het gaat om een ander record. Avanti was houder van het record van de meeste tegendoelpunten en slechtste doelsaldo na de wedstrijd tegen LDODK (44-20) vorig jaar.  Dit record is nu overgenomen door KCC.

Uitslagen:
Meervogels / Física  – Groen Geel 19 – 29
Avanti – SDO / BlijWerkt 27 – 19
Tempo  – Nieuwerkerk 34 – 24
DSC – TOP 25 – 18

Foto’s Nicoline de Bakker.

Stand: