Avanti | Flexcom heeft de eerste wedstrijd tijdens de Haagse Korfbaldagen gewonnen van VEO uit Voorburg. Na een 11-7 voorsprong bij de rust werd deze in de slotfase verder uitgebreid naar zeven doelpunten verschil. Eindstand 24-17.

VEO had eerder in het toernooi al met 18-20 gewonnen van veld-eersteklasser Achilles. VEO komt uit in de Overgangsklasse waar Avanti | Flexcom dit jaar speelt in de Hoofdklasse. De Pijnackernaren wilden de erg leuke clinic die eerder op de ochtend werd gegeven aan de Avanti-jeugd een goed vervolg geven. Er werd heel goed aan de wedstrijd begonnen en binnen no-time stond er een 5-0 voorsprong op het scorebord na doelpunten van Stefan Hogervorst, Jordi van Zuidam 2x, Judith Goedendorp en Tom Snaphaan. Vooral verdedigend werd veel druk gegeven. VEO kon vervolgens enigszins bijblijven via doelpunten vanuit vrije ballen. Er waren kansen te over en bij een hoger rendement had er met de rust al vijftien maal gescoord kunnen zijn. Nu gingen de ploegen rusten met een 11-7 stand.

Na de rust liep Avanti | Flexcom aanvankelijk uit naar zes doelpunten verschil (14-8), maar VEO bleef aan het elastiek hangen met vier doelpunten verschil vanaf 15-11 tot 19-15. Een hoger rendement op de schoten in de slotfase leverde Avanti | Flexcom uiteindelijk een 24-17 overwinning op. De ploeg van Marrien Ekelmans en Niels van der Steuijt moesten het deze middag doen zonder Nikki van Trigt en Manon Ballings, maar zagen Sophie Donkervoort haar eerste minuten maken (helft) dit seizoen na haar terugkeer. Verder speelden Meike Noorlander en Kirsten Tuinder (helft) mee en werden Anneleen Kolenbrander en Ruben Louwerse in de slotfase nog ingebracht.

Doelpunten: Stefan Hogervorst (5), Jordi van Zuidam (4), Judith Goedendorp (3), Angelo van der Hout (3), Tom Snaphaan (3), Rick van den Blink, Nikki Klijn, Anneleen Kolenbrander, Ruben Louwerse en Meike Noorlander.

Verslag VEO

Foto’s Edwin Sonneveld van de HKD op 3 november

Dinsdag 6 november speelt Avanti | Flexcom om 20.45 uur in Sporthal De Viergang tegen Achilles uit Den Haag.