Het draaiend houden van een vereniging als Avanti/Post Makelaardij kost veel geld, dat binnen komt via bijvoorbeeld contributie, sponsoring en de omzet van het clubhuis. Of bijvoorbeeld de Grote-Club-Actie.

Hoe zonde is het dan, dat we bij Avanti geld laten liggen. Of zelfs langs de straat zetten, terwijl we daar de penningmeester heel blij mee kunnen maken. En uiteindelijk de leden met alles wat er met dat geld gedaan kan worden.

We hebben het hier over het inzamelen van oud papier en textiel. Op de parkeerplaats van Oliveo en DSVP heeft Avanti een container staan voor het inzamelen van oud-papier. Dat levert 4 cent per kilogram op. En een gezamenlijke container met beide voetbalclubs voor oud-textiel. Goed voor 25 cent per kilogram.

Hievan ontvangen we drie keer per jaar een bijdrage en die is niet kinderachtig.

• Over het eerste trimester van 2023 kregen we €1.821,25 bijgeschreven voor 27.340 Kg papier en 8.820 Kg textiel (gezamenlijk met Oliveo en DSVP).
  • Over het tweede trimester 2023 was dit €2.059,76 voor 36.180 kilo papier en 7425 kilo textiel (gezamenlijk met Oliveo en DSVP).
  • Voor het derde trimester wachten we nog op de uitslag.

Hoe mooi en gemakkelijk is het, om deze bedragen en liefst nog meer te ontvangen met papier en textiel die we anders zouden weggooien? Lever dus je oud-papier en oud-textiel in bij de containers op het parkeerterrein bij DSVP/Oliveo. Als je het parkeerterrein op rijdt, staan de containers links. Kijk goed op de borden welke containers voor Avanti zijn. En droom mee over alles wat we als Avanti met dat geld kan doen.

Hoe mooi is dat.