Donderdagavond 7 december overhandigde Hendrik Jan Brandsma van het KNKV het certificaat ‘Arbitrageproof’ aan de scheidsrechterscommissie van onze vereniging. Avanti is de tweede KorfbalLeague-ploeg die dit certificaat in ontvangst mocht nemen. Met het certificaat laat het KNKV zien dat zij erkenning heeft voor de manier waarop Avanti bezig is met arbitrage.

Met de certificering ‘Arbitrageproof’ wil het KNKV verenigingen bewust maken en helpen in thema’s als (sociale) veiligheid, sportiviteit en respect. Samen met de verenigingen zorgt zij voor een betere kennis van de spelregels, meer opgeleide scheidsrechters op alle niveaus en een proactieve verenigingsorganisatie. Het KNKV vindt onder andere dat Avanti door middel van de scheidsrechterscommissie een goed arbitragebeleid heeft opgesteld en dat (externe) scheidsrechters goed worden ontvangen. De scheidsrechterscommissie zet zich in voor het verbeteren van de spelregelkennis en sportiviteit van spelers, coaches en het publiek. Zo organiseert zij ook dit jaar weer spelregelavonden, om spelers uit de B, A en senioren te helpen met het halen van hun spelregelbewijs. Komende jaren ontwikkelt Avanti zich verder in de opleiding van scheidsrechters. Want zonder scheidsrechter geen wedstrijd!

Ricardo van den Akker en Hendrik Jan Brandsma.

Lees meer over de certificering ‘Arbitrageproof’