Eind goed, al goed is misschien wel de korte samenvatting van de wedstrijd Avanti | Post Makelaardij tegen BEP. Na een aanvankelijke snelle 3-0 voorsprong, kwam BEP halverwege de eerste helft langszij en ging met een doelpunt voorsprong de rust in. De ploeg uit Purmerend bleef na rust aanvankelijk leidend in het scoreverloop (10-12, 11-13, 12-14). Maar met het inbrengen van rebounder Ruben Louwerse kantelde de wedstrijd. Dankzij tweemaal Nathan Tuinder werd het 14-14 en na de 15-15 besliste dezelfde Nathan Tuinder vanaf 2.5m de wedstrijd. Eindstand 16-15.

Avanti | Post Makelaardij of beter gezegd Pim Molijn begon zeer sterk aan de wedstrijd. Twee schoten van Pim betekenden twee doelpunten (2-0), waarna Nathan Tuinder de marge zelfs op drie bracht. En na de 3-1 en de 3-2 was het derde schot van Pim Molijn weer raak (4-2).  Beide ploegen waren puntloos aan deze wedstrijd begonnen en het ziet er naar uit dat Avanti en BEP gaan strijden om de plekken drie en vier. Met de derde plaats kom je terecht in de degradatiepoule van de Ereklasse en met de laatste plaats degradeer je naar de Hoofdklasse. En dan komt natuurlijk ook de vraag op waar je beter mee af bent na de zaalcompetitie. Strijden om het kampioenschap in de Hoofdklasse en dan weer promoveren naar de Ereklasse (zoals vorig seizoen) of gaan strijden voor een plek in de Ereklasse via de Ereklasse degradatiepoule. Hier kunnen vele boompjes over worden opgezet, maar het is beter om je te focussen om elke week beter te gaan spelen en dan volgen de resultaten vanzelf. Het spel van Avanti | Post Makelaardij is nog niet waar het zijn moet en er is nog veel groei mogelijk met deze selectie.

Op deze waarschijnlijk laatste zomerse dag van het jaar oogde het spel van de Pijnackernaren nogal statisch en moest Avanti | Post Makelaardij hard werken voor de (doel)punten. Na de 4-2 voorsprong kwam BEP op gelijke hoogte (4-4) en pakte na de 5-5 zelfs een twee doelpunten marge (5-7/6-8). Dankzij Kirsten Tuinder (vrije bal variant) en Farian de Roo (afstand) kwam Avanti | Post Makelaardij weer gelijk (8-8). Na de 9-9 en de 10-10 was het BEP dat met een 10-11 voorsprong de rust inging.

In de tweede helft bleef Avanti | Post Makelaardij aanvankelijk achter de feiten aanlopen (10-12/11-13/12-14) ondanks de zeer sterke aanvallende rebound van Kirsten Tuinder waar haar vakgenoten niet van wisten te profiteren. Het inbrengen van Ruben Louwerse zou het kantelpunt in de wedstrijd worden. Nog meer rebound en het vertrouwen bij de aanvallers dat ze konden blijven herhalen. Nathan Tuinder forceerde een strafworp na een doorbraak en scoorde de aansluitingstreffer. Nadat BEP een unieke kans vanaf de strafworpstip onbenut laat, is het weer Nathan die doorbrak en nu uit een doorloop de gelijkmaker scoorde. Pim Molijn bracht Avanti | Post Makelaardij weer op voorsprong met zijn zesde treffer waarna BEP gelijk counterde met de gelijkmaker. Met nog acht minuten te gaan volgde een zeer spannende slotfase. Met nog één minuut te spelen kreeg Floor Munnik een strafworp mee en de coaches vroegen een time-out en een wissel aan waardoor Nathan de strafworp kon nemen. Koelbloedig benutte hij deze buitenkans en ging Avanti | Post Makelaardij er met de winst vandoor.

Doelpunten: Pim Molijn (6), Nathan Tuinder (4), Farian de Roo (2), Linde Pijper (2), Floor Munnik en Kirsten Tuinder

Andere uitslag:
Die Haghe – Blauw Wit (A): 15-14

Stand:

Beslissende strafworp voor de 16-15 van Nathan Tuinder: