Had Avanti | Post Makelaardij 1 met het 20-20 gelijkspel nu een punt gewonnen of een punt verloren? Dat was de vraag na afloop van de wedstrijd. Aan het gezicht van de Avanti-spelers te zien was het een punt verloren. Want wat waren ze dichtbij een verrassende overwinning nadat Floor Munnik vlak voor tijd de 20-19 binnen schoot. Maar aan de andere kant had Avanti een zeer matige eerste helft gespeeld en kwam het in de tweede helft zelfs 10-15 achter met nog ruim tien minuten te spelen. Het siert het doorzettingsvermogen van de ploeg van Henk Jan Post en Mena Kuhuwaehl dat ze tot het einde toe er voor bleven vechten. Met als gevolg dat Avanti bij 17-17 toch weer op gelijke hoogte kwam. Na de 18-18 en de 19-19 leek Floor Munnik de winnende te maken (20-19) en kon Avanti de wedstrijd uitspelen. Dat lukte niet en het was Lotte Keuning van Dalto die in de slotseconden de 20-20 eindstand op het scorebord bracht. Ook de statistieken gaven een zeer bijzonder beeld. Avanti | Post Makelaardij had veel meer doelpogingen (131) dan Dalto (90), maar had een beduidend lager rendement (15% tegen 22%). De Pijnackernaren misten maar liefst vijf strafworpen en dat is erg veel op dit niveau. Een wedstrijd met twee gezichten, waar coaches Mena en Henk Jan in de rust de punten op de i hebben gezet. De afspraken van hoe er gespeeld moest worden werden nogmaals neergezet en dat wierp gedurende de tweede helft zijn vruchten af.

Doelpunten: Vincent van Beek (6), Tim van Dorp (4), Merel Knetemann (3), Lars Molijn (3), Yona Peper (2), Floor Munnik en Jordi van Zuidam

Andere uitslagen:
AW/DTV IJskoud de Beste 1 – DSC 1  22-16
MidFryslan/ReduRisk – TOP(A) 18-14
TOP/IAA Fresh – Unitas/Perspectief 17-18
Tempo – Oost Arnhem 15-21

Stand Korfbal League 2:

Applaus voor het in grote getalen opgekomen publiek:

De 20-19 van Floor Munnik die even de winnende leek te zijn