Tegen promovendus De Meeuwen uit Putten behaalde Avanti | Post Makelaardij een ruime 26-19 overwinning na een 14-10 voorsprong bij de rust. Gesteund door het BWD vanaf de nieuwe plek op het balkon werden zo de eerste punten van het nieuwe zaalseizoen behaald.

De ziekenboeg loopt bij de ploeg uit Pijnacker aan de ene kant weer leeg en aan de andere kant weer vol door de heersende griep. Deze zaterdag ontbraken Tim van Dorp en Floor Munnik die met griep op bed lagen. Maar Avanti | Post Makelaardij verwelkomde Tom Snaphaan weer terug in de basis-acht na zijn voetblessure en hij was het scoren niet verleerd zo zou in deze wedstrijd blijken. Wie ook het vizier op scherp had staan was Nikki van Trigt. Met maar liefst zes doelpunten in de eerste helft met een ongelooflijk schotpercentage van 75% (6 uit 8) was zij zeer belangrijk.

In de aanvangsfase keek de ploeg uit Pijnacker de kat uit de boom en dat kwam ze op een 0-3 achterstand te staan. Vervolgens werd de verdedigende druk opgevoerd en kwamen de Pijnackernaren na de 2-5 met een run van vijf doelpunten in vier minuten tijd op een 7-5 voorsprong. En na de 8-8 was het wederom een Avanti-run van vijf doelpunten in vier minuten die een 13-8 stand opleverde. De ploegen gingen rusten bij een 14-10 stand. Ongelukkig was het uitvallen van De Meeuwen-speler Jesse van Os die tien minuten voor de rust zijn knie verdraaide in de verdediging (na een schijnbeweging van een Avanti-speler) en met een op het oog ernstige blessure het veld moest verlaten. Wij wensen Jesse sterkte met het herstel!

In de tweede helft lag het spel meermaals stil door blessures aan beide kanten. Het was een stevige pot korfbal waarbij het fysieke duel niet gemeden werd. De marge van vier doelpunten verschil bleef tot aan de 18-14, waarna Avanti | Post Makelaardij het verschil in kwaliteit ook in doelpunten ging uitdrukken en de wedstrijd definitief besliste. Zeven minuten voor tijd beleefde Amy Peper nog haar debuut in de hoofdmacht van Avanti. Het was voor Amy de kers op de taart na de geweldige overwinning van het tweede in de slotfase tegen Oranje Wit 2. Over en weer scorend werd de eindstand 26-19.

De kop van het nieuwe zaalseizoen is er af. Twee punten in de tas en fijn dat topschutter Tom Snaphaan weer wedstrijdfit is en gelijk belangrijk was voor zijn team. (Wo)man of the match was Nikki van Trigt die met Korfballeague-waardige statistieken zeven doelpunten maakte, waarvan zes in de eerste helft. Zover als de historische statistieken zijn bijgewerkt lijkt zij de eerste Avanti-dame die zoveel doelpunten bij elkaar schiet in 25 minuten.

Volgende week naar Barneveld voor een uitwedstrijd tegen ODIK. Geen gemakkelijke tegenstander om tegen te spelen dat heeft de historie al eens bewezen. Ondanks de ruime nederlaag die ODIK vandaag leed bij GKV is Avanti | Post Makelaardij gewaarschuwd.

Doelpunten: Tom Snaphaan (8), Nikki van Trigt (7), Merel Knetemann (3), Vincent van Beek (2), Judith Goedendorp (2), Stefan Hogervorst (2), Kirsten Tuinder en Jordi van Zuidam

Andere uitslagen:
Pernix – DOS (W) 16-17
Nieuwerkerk – Swift (M) 14-25
GKV/Enomics – ODIK 36-21

Programma zaterdag 3 December:
18.45 uur ODIK – Avanti | Post Makelaardij
19.35 uur De Meeuwen – GKV\Enomics
19.45 uur Swift (M) – Pernix
19.55 uur DOS(W) – Nieuwerkerk

De overwinning wordt gevierd met het team van de week (Avanti | Post Makelaardij D1)
Balkon is nu voor het BWD en was weer ouderwets gezellig en hoorbaar aanwezig
De wedstrijdbal werd gesponsord door DeWolfPact – Game Changers in Care en wordt hier overhandigd door Jinte Vedder….
….en pijlsnel is Jinte er weer vandoor (net zo snel als ze gekomen was)
Woman of the match Nikki van Trigt 75% scoringspercentage in de eerste helft met 6 uit 8 is ongekend
Tom Snaphaan is back en hoe! Achtklapper in de openingswedstrijd!
Amy Peper maakte haar debuut in het eerste van Avanti | Post Makelaardij