Een Meesterlijke Oppe bij DeetosSnel en het niet benutten van de eigen kansen in de tweede helft deed Avanti | Post Makelaardij uiteindelijk de das om. Ondanks een sterke start van de wedstrijd (3-0) in vijf minuten en een 9-6 voorsprong bij de rust, zat het de ploeg uit Pijnacker (ondanks windje mee) in de tweede helft niet mee. Na het missen van een strafworp bij 12-10 kwam DeetosSnel dankzij Mees Oppe langszij. De scores gingen gelijk op tot 15-15 waarna Mees Oppe weer toeslag dankzij de sterke rebound van Joost Hofman naar 15-17. Nikki van Trigt scoorde nog de 16-17, maar Avanti | Post Makelaardij scoorde niet meer en stond met lege handen.

Na de zure nederlaag tegen De Meervogels was Avanti | Post Makelaardij erop gebrand voor eigen publiek wat recht te zetten. Tegenstander DeetosSnel had in een midweekse wedstrijd afgelopen week De Meervogels juist van het veld geschoten met 20-9. Maar Avanti begon goed, veel inzet en scherp in de afronding. Met wind tegen werd de achterkant van de korf goed opgezocht en Stefan Hogervorst, Merel Knetemann en Kirsten Tuinder waren daar trefzeker. Binnen vijf minuten een 3-0 voorsprong was een lekkere start. DeetosSnel was reboundend zeer sterk deze middag, zowel aanvallend als verdedigend pakten zij vele ballen. Bij 4-4 hadden ze de stand alweer gelijk getrokken en pakte ook de eerste voorsprong bij 4-5. Met een run van vier doelpunten achter elkaar pakte Avanti | Post Makelaardij weer het initiatief (8-5) en ging met het verschil van drie doelpunten ook de rust in (9-6).

In de tweede helft had Avanti | Post Makelaardij de wind mee en kon de ruimte voor de korf ook gebruikt worden. Judith Goedendorp gaf Avanti een 10-6 voorsprong, maar Deetos kwam terug naar 10-8. Deze marge van twee bleef staan tot 12-10, waarbij invaller Nathan Tuinder indruk maakte door bij zijn eerste balcontact gelijk de 12-9 te scoren. Na de 12-10 miste Avanti | Post Makelaardij een strafworp en kreeg Mees Oppe bij DeetosSnel het vizier op scherp. Met een rebounder als Joost Hofman naast je is het dan heerlijk herhalen en afronden en dat gebeurde dan ook. Tweemaal Oppe betekende 12-12. En als gezegd bij de 15-15 was het weer tweemaal Oppe naar de 15-17. De ploeg uit Pijnacker had in de tweede helft voldoende kansen maar miste de afronding. Nikki van Trigt scoorde nog de aansluitingstreffer naar de 16-17, maar het was goudhaantje Nathan Tuinder niet gegeven om met zijn laatste schot Avanti een gelijkspel te bezorgen. Eindstand 16-17.

De Meervogels wint verrassend bij HKC en Sporting pakt een punt tegen DOS. Voor Avanti | Post Makelaardij nu zaak om dan maar tegen de topploegen punten te gaan pakken om niet al te ver achterop te raken. Komende week naar Alphen aan den Rijn. Geen gemakkelijk vooruitzicht maar dat Avanti het Tempo best lastig kan maken heeft de historie bewezen.

Doelpunten: Merel Knetemann (3), Vincent van Beek (2), Judith Goedendorp (2), Stefan Hogervorst (2),  Nikki van Trigt (2), Nathan Tuinder (2), Jordi van Zuidam (2) en Kirsten Tuinder

Foto’s

Andere uitslagen:
HKC (Ha) – De Meervogels 14-18
Sporting Delta – DOS 14-14
Fiks – Tempo 12-17

Programma zaterdag 8 oktober:
14:00 uur De Meervogels – Sporting Delta
15:30 uur Tempo – Avanti | Post Makelaardij
15:30 uur DOS (W) – HKC (Ha)
16:00 uur DeetosSnel – Fiks

Stand: