Nadat Avanti | Post Makelaardij afgelopen donderdag de eerste wedstrijd in de Haagse Korfbaldagen had gewonnen van Achilles (22-15), werd ook de tweede wedstrijd gewonnen tegen Die Haghe (24-19). Aankomende dinsdag zal in de Sportcampus Zuiderpark  Avanti tegen KVS gaan uitmaken wie deze poule gaat winnen.

Gemakkelijk had Avanti | Post Makelaardij het niet tegen Overgangsklasser Die Haghe. De ploeg uit Den Haag heeft een goede eerste helft veld achter de rug en staat op de tweede plaats achter ongeslagen koploper KVS. In de eerste wedstrijd van de Haagse Korfbaldagen had Die Haghe na een gelijk opgaande wedstrijd in de slotfase alsnog ruim verloren met 23-30 tegen datzelfde KVS. Avanti | Post Makelaardij verzuimde in de eerste helft tegen Die Haghe om de ruime voorsprong die er een aantal keer was bij 4-1 en 8-5 vast te houden en uit te breiden. Na de 4-1 werd het 4-4 en na de 8-5 maakte Die Haghe zelfs een run van zes doelpunten naar 8-11 en keek Avanti opeens tegen een achterstand aan. Vlak voor rust werd was de schade door doelpunten van Nathan Tuinder, Vincent van Beek en Stefan Hogervorst beperkt en gingen de ploegen met een 11-12 stand rusten.

Het praatje in de rust bij Avanti | Post Makelaardij miste zijn uitwerking niet en met vier doelpunten op rij van Jordi van Zuidam, Vincent van Beek, Nathan Tuinder en weer Jordi waren de rollen omgedraaid en pakten de Pijnackernaren een 15-12 voorsprong. Deze doelpuntenmarge werd gaande de tweede helft verder uitgebreid naar 21-15. En dat gaf de coaches Henk Jan Post en Mena Kuhuwaehl ook nog de gelegenheid om Pim Molijn  en Ruben Louwerse speelminuten te geven. Ruben in het aanvalsvak bij Nathan Tuinder en dan weet je dat de schoten van Nathan doelpunten worden en dat was nu ook weer zo. Avanti | Post Makelaardij won met 24-19 en begint langzaamaan weer compleet te raken. Tom Snaphaan heeft zijn eerste minuten in het tweede gemaakt en Tim van Dorp is ook weer op de weg terug. Een goed vooruitzicht voor de zaalcompetitie die over twee weken officieel van start gaat met een thuiswedstrijd tegen De Meeuwen in sporthal De Viergang. Maar eerst deze week de wedstrijden voor de Haagse Korfbaldagen. Dinsdag 15 November de wedstrijd tegen KVS, donderdag 17 November de halve finale en bij winst dan ook nog een finale op zaterdag 19 November.

In Huize Snaphaan zijn de punten deze zaterdag eerlijk verdeeld. Vader Erik ging er met de winst vandoor als coach van het tweede en Tom zag zijn teamgenoten van Avanti | Post Makelaardij 1 winnen van Die Haghe 1 waar zijn broer Sander Snaphaan in speelt. Genoeg om over na te praten.

Doelpunten: Stefan Hogervorst (5), Nathan Tuinder (5), Vincent van Beek (4), Jordi van Zuidam (4),  Judith Goedendorp (2), Floor Munnik (2) en Nikki van Trigt (2).

Uitslagen Haagse Korfbaldagen:
Achilles – Avanti | Post Makelaardij 15-22
Die Haghe – KVS 23-30
Avanti | Post Makelaardij – Die Haghe 24-19
KVS – Achilles 23-18

Stefan Hogervorst lekker op schot tegen Die Haghe
En Jordi van Zuidam wist de korf ook goed te vinden
Strafworp Vincent van Beek betekent de 10-11
Zeer fraai reboundduel met namens Avanti Nathan Tuinder
Lekker wat publiek afgekomen op de eerste oefenwedstrijd in eigen huis
Merel Knetemann is haar tegenstandster weer eens kwijt
Floor Munnik gaat voor de bal