Na een matige eerste helft, pakte Avanti | Post Makelaardij na de 11-11 in de tweede helft het voortouw en sloeg vooral via de tweede aanval toe. De tweede aanval haalde in die fase telkenmale het maximale rendement uit de aanvallen en wist daarmee de voorsprong steeds verder te vergroten. Na een 6-6 ruststand resulteerde de betere tweede helft in een 21-13 eindstand.

Dankzij de geweldige medewerking van GKV/Enomics kon Avanti | Post Makelaardij toch nog een oefenwedstrijd in eigen huis spelen. De oplevering van de nieuwe kunstgrasvelden is flink vertraagd waardoor de ploeg van Henk Jan Post alle eerder geplande oefenwedstrijden uit moest spelen in plaats van in Pijnacker. En met de hulp van Excelsior/DES een aantal trainingen op het kunstgrasveld in Delft afwerken. De overige trainingen werden in sporthal De Viergang gehouden. Geen ideale voorbereiding, maar in de gegeven omstandigheden geweldig hoe andere verenigingen/gemeente meedenken in oplossingen/alternatieven. Het is te hopen dat de komende week het zand nog iets beter ingereden wordt in het kunstgrasveld want het leek soms meer het strand in Scheveningen dan een korfbalveld.

In vergelijking met vorig seizoen vullen Yona Peper, Kirsten Tuinder en Lars Molijn de open gevallen plaatsen in na het vertrek van Judith Goedendorp en Stefan Hogervorst. De meerderheid van de hoofdmacht bleef intact, al konden de toeschouwers daar in de eerste helft haar twijfels bij hebben. Soms leek het of de spelers en speelsters voor het eerst met elkaar speelden. Na een 2-0 voorsprong via Lars Molijn en Tom Snaphaan, keerde GKV/Enomics de wedstrijd. Met een run van vier doelpunten werd het 2-4. Dankzij Jordi van Zuidam en Vincent van Beek werd het weer gelijk (4-4) en via Floor Munnik en Tom Snaphaan toch weer 6-4 waarna GKV vlak voor rust weer op gelijke hoogte kwam (6-6).

In de vorige zaalcompetitie was GKV/Enomics een van de tegenstanders in de poule bij Avanti | Post Makelaardij. In de thuiswedstrijd in Pijnacker was het een fysiek en heetgebakerd potje geweest met een aantal gele kaarten. Ook deze wedstrijd waren er veel fysieke duels en was er over en weer soms irritatie. Vooral de duels rond de korf waren meestentijds stevig te noemen. Een goede generale voor wat Avanti | Post Makelaardij in de Ereklasse staat te wachten. Tot aan de 11-11 gingen de doelpunten om en om. Daarna kreeg Avanti het aanvalsspel beter onder controle en vooral het tweede aanvalsvak zou met scherp schieten. Elke keer dat dit vak na de 11-11 voor de korf stond werd de maximale score behaald (van 11-11 naar 13-11, van 14-12 naar 16-12, en van 17-13 naar 19-13) waardoor een gat werd geslagen van zes doelpunten verschil. Het eerste aanvalsvak besloot de wedstrijd ook met twee doelpunten waardoor een 21-13 eindstand op het scorebord kwam.  De slotfase van de tweede helft moet het vertrouwen geven dat het team nog verder kan groeien. En dat zal zeker nodig zijn bij de start van de nieuwe veldcompetitie. Aanstaand weekend opent Avanti | Post Makelaardij met een thuiswedstrijd tegen KVS/Groeneveld Keukens om 15.30 uur. Het wordt geweldig weer en het openingsweekend valt samen met de viering van het 60-jarig bestaan. Het belooft een fantastische dag te worden die je niet wilt missen.

Doelpunten: Tom Snaphaan (5), Floor Munnik (4), Vincent van Beek (3), Tim van Dorp (3), Jordi van Zuidam (3), Lars Molijn (2) en Kirsten Tuinder.

Foto’s

Openingsdoelpunt van Lars Molijn:

Yona Peper weer terug in Pijnacker na avontuur bij Sporting Delta
Rebound voor Tom Snaphaan
Floor Munnik na de 5-4
Stevige duels werden niet geschuwd
Tim van Dorp checkt waar de achterlijn ligt bij het nieuwe veld
Omdraaibal Tom Snaphaan voor de 11-10
Kirsten Tuinder weer een plek in de hoofdmacht

Strafworp moet nog even gekalibreerd worden:

Zo moet het:

Dank aan het publiek en tot volgende week: