Avanti | Post Makelaardij wint ook haar zesde wedstrijd. In sporthal De Viergang werd dankzij maar liefst twintig damesdoelpunten ook Nieuwerkerk aan de zegekar gebonden.  Tot aan de 7-7 was het een wedstrijd waarbij de ploeg uit Pijnacker nog wat onwennig omging met het achterverdedigen van Nieuwerkerk. Maar in de laatste tien minuten voor rust stond het vizier op scherp en met een run van maar liefst zeven doelpunten werd een 14-7 ruststand bereikt. In de tweede helft werd de marge verder uitgebreid en dat gaf de coaches de gelegenheid om het halve tweede nog speelminuten te geven. Na afloop bleek dat qua scoringspercentage beide ploegen elkaar niet veel ontliepen maar dat Avanti | Post Makelaardij tot veel meer pogingen (133 om 85) was gekomen. Eindstand 29-18.

Beide verenigingen hebben dit seizoen te maken gehad met een leegloop van de selectie. Bij Avanti | Post Makelaardij heeft dit vooral invloed gehad op het tweede team en bij Nieuwerkerk meer bij de hoofdmacht. Avanti is dit zaalseizoen nog ongeslagen en behaalde vorige week een knappe overwinning op mede koploper Swift (M). Vraag was of Avanti deze avond scherp genoeg zou zijn om ook tegen Nieuwerkerk het verschil te maken. In de aanvangsfase leek het erop dat Nieuwerkerk de juiste tactiek had gekozen om te gaan achterverdedigen. De Avanti-aanval oogde daardoor wat stropiger. Nieuwerkerk scoorde het openingsdoelpunt en pakte ook de eerste twee doelpuntenmarge naar 1-3. Na de 2-5 waren het Floor Munnik en tweemaal Nikki van Trigt die de stand weer gelijk trokken (5-5). Was vorige week Judith Goedendorp on fire, deze zaterdag lieten de andere dames zien dat ze net zo scherp zijn. Vooral op Nikki van Trigt stond in de aanvangsfase van de eerste helft geen maat. Van de eerste vijf Avanti-doelpunten kwamen er vier uit de handen van Nikki. Tot aan de 7-7 bleef Nieuwerkerk bij en was het een wedstrijd, maar in de laatste tien minuten voor rust was het een lesje raak schieten. Een run van zeven doelpunten (jawel, daar is de zevenklapper weer) betekende een 14-7 ruststand. Uit 61 doelpogingen had Avanti 14 maal gescoord. Hoge scoringspercentages voor Judith Goedendorp (50%), Floor Munnik (50%), Tim van Dorp (50%) en Nikki van Trigt (33%).

In de tweede helft ging Avanti | Post Makelaardij door waar het gebleven was. Topschutter Vincent van Beek wist ook eindelijk het mandje te vinden (15-7) en na de 15-9 stoomden de Pijnackernaren door naar de 19-9 en was de wedstrijd wel gespeeld. En dat gaf de coaches Henk Jan Post en Mena Kuhuwaehl de gelegenheid om ook vier spelers van het tweede in te brengen. Amy Peper, Ruben Louwerse en Lars en Pim Molijn konden zo ook nog minuten maken in de hoofdmacht. Zij hadden in hun eigen wedstrijd al een monsteroverwinning op Nieuwerkerk 2 behaald en mochten nu ook deelgenoot zijn van de volgende winstpartij. Ruben Louwerse vermaakte het BWD-legioen nog met een mooi doelpunt onder de korf en een heerlijk blok in de verdediging. En ook Lars Molijn wist de korf nog te vinden. Eindstand 29-18.

De statistieken na afloop van de wedstrijd waren duidelijk. Maar liefst twintig doelpunten voor de dames, dat zal in de Avanti-historie niet veel voorgekomen zijn. En Mateo Taal kan van de week het volgende zevenklapper filmpje maken want Floor Munnik scoorde er voor het eerst zeven in Avanti 1. Met een scoringspercentage van 39% was zij ook nog het scherpst. Merel Knetemann (36%) en Nikki van Trigt (32%) konden ook terugkijken op een mooi percentage. Avanti | Post Makelaardij kwam tot bijna 50 doelpogingen meer dan Nieuwerkerk en met eenzelfde scoringspercentage was de 29-18 snel verklaard. Een terecht applaus na afloop van het in groten getale opgekomen publiek en de teams van de week mochten op de foto met een blije en trotse Avanti-selectie.

Aankomende zaterdag wacht Avanti de volgende test tegen DOS (W). DOS (W) heeft één verliespunt meer dan Avanti, dus een belangrijk treffen om de koppositie in Westbroek.

Doelpunten: Floor Munnik (7), Nikki van Trigt (6), Merel Knetemann (5), Jordi van Zuidam (3), Vincent van Beek (2), Tim van Dorp (2), Judith Goedendorp (2), Ruben Louwerse en Lars Molijn.

Vandaag maar liefst 20 scores van de dames. Dit is uitzonderlijk en kwam pas één keer eerder in de Avantihistorie voor. In de thuiswedstrijd tegen Rohda in november 2019 flikten Nikki van Trigt, Linda van der Zijden, Judith Goedendorp, Jitte Jansen en Floor Munnik hetzelfde.  De astronomische schotpercentages toen van drie van de dames:  Nikki 7/16(44%) , Linda 6/12(50%) ,  Floor 2/3 (67%).

Andere uitslagen:
GKV/Enomics – Pernix  19-16
ODIK – DOS (W) 18-23
De Meeuwen – Swift (M) 24-18

Zevenklapper kwam van Floor Munnik deze week
Bankie leeft enthousiast mee met de 29-17 van Lars Molijn
Sterke wedstrijd van Jordi van Zuidam. Voortdurend gevaarlijk in de aanval en belangrijk in de rebound.
Vrije bal doelpunt van Nikki van Trigt
Er viel weer genoeg te juichen. Vincent van Beek 23-11. Nummer 23 scoort natuurlijk doelpunt nummer 23…