Zonder Nikki van Trigt (ziek) en Angelo van der Hout (geblesseerd) werd tegen Swift uit Middelburg een 21-19 overwinning behaald na een 12-9 voorsprong bij de rust. Een prima start van het nieuwe veldseizoen 2020/2021 voor Avanti | Post Makelaardij en het team straalde ook een enorme drive om te winnen uit. Na een half jaar geen officiële competitiewedstrijd was het team van Tom Kalkman en Henk Jan Post er alles aan gelegen om in de eerste thuiswedstrijd de punten in Pijnacker te houden. Vorig seizoen werd een klinkende 17-27 overwinning in Middelburg behaald, maar zo gemakkelijk ging het nu zeker niet.

Merijn Sevenhuysen exemplarisch voor de wil om te winnen vandaag

Swift beschikt over zeer veel lengte bij de heren en heeft de aanvallend gevaarlijke zussen Naomi en Alsja Zuidweg in de gelederen. Avanti heeft echter ook een herenkwartet dat technisch zeer goed kan rebounden zodat het lengteverschil geen issue was. Arie Vingerling speelde in dat opzicht een puike partij, voor Avanti en hemzelf zo fijn dat hij na een langdurige blessure weer zo terug gekomen is.

Geweldig voor Arie en het team dat hij weer zo goed is terug gekomen na zijn langdurige blessure!!

Lang ging het scoreverloop gelijk op in een wedstrijd waar het tempo hoog lag. Pas bij 8-8 lukte het Avanti | Post Makelaardij om de eerste twee doelpunten voorsprong te pakken via Judith Goedendorp en Tom Snaphaan. Op Judith stond de eerste helft geen maat, maar liefst vier doelpunten wist zij te scoren. Zij bepaalde met haar vierde doelpunt de ruststand op 12-9.

Judith Goedendorp was weer heel belangrijk met vier doelpunten

Na de rust pakte Floor Munnik gelijk door naar de 13-9. Qua scoringskracht hadden de Pijnackernaren deze wedstrijd de overhand in de eerste aanvalscombinatie, de eerste verdediging zou maar zeven doelpunten tegen krijgen waar Avanti er 13 tegen over zou zetten. Het was ook weer de eerste aanval die bij 16-12 de marge verder wist te verruimen van afstand naar 18-12 via aanvoerder Stefan Hogervorst en Tom Snaphaan.

Yona Peper scoort gelijk bij haar invalbeurt na een mooie combinatie met Arie Vingerling

Er was ook nog een mooie invalbeurt te aanschouwen van Yona Peper die Linda van der Zijden kwam vervangen die net terug is van een blessure. Vrij snel wist Yona van afstand te scoren (19-12) en later ook zelf nog een strafworp te verdienen. En met strakke passes zorgde zij voor mooie aanvalscombinaties. In de slotfase liet Avanti de teugels iets vieren en daar maakte Swift dankbaar gebruik van door terug te komen naar 20-16 en na de 21-17 ook nog naar 21-19. Eindstand 21-19 en een verdiende overwinning voor Avanti | Post Makelaardij.

Doelpunten: Stefan Hogervorst (5), Judith Goedendorp (4), Merijn Sevenhuysen (3), Tom Snaphaan (3), Arie Vingerling (2), Jitte Janssen, Floor Munnik, Yona Peper en Linda van der Zijden.

Aanvoerder Stefan Hogervorst viert weer een doelpunt en de eerste overwinning!

Andere uitslagen:
Rohda – Groen Geel | IJskoud de Beste 14-19
Tempo – Meervogels/Fisica 17-18
Fiks – Sporting Delta 19-13

Programma zaterdag 12 September:
15:30 uur Meervogels/Fisica – Rohda
16:00 uur Sporting Delta – Avanti | Post Makelaardij
17:30 uur Groen Geel | IJskoud de Beste – Tempo
17:45 uur Swift – Fiks

Tom Kalkman heeft zijn eerste overwinning als coach in de Hoofdklasse binnen